• Anonym (Ho)

    Dubbla budskap.

    Hej!

    Jag har dejtat en kille exklusivt i två månader nu. Vi bor ca 8 mil från varandra och har båda barn. Vi har pratat i telefon i flera timmar per dag och setts minst en gång i veckan och ibland en hel helg ihop. Jag har fått träffa hans barn, hans syskon och deras respektive, han föräldrar och hans vänner, han har fått träffa mitt barn endast. Vi har riktigt kul ihop och vi skrattar, det har varit många djupa samtal och båda vi uttrycker att vi aldrig träffat någon som tänker som vi. Vi är lika på många sätt men även olika på andra plan. Jag är inte hans typ och han är inte min typ men vi klickar så bra. Vi har bra sex och det finns inget att klaga på förutom att vi bor på olika ställen. Han har sagt att han gillat mig, det var han som var först med att visa närhet och säga att han gilla mig. När jag sa till honom att jag fått starka känslor så sa han att han också fått starka känslor för mig. Det har dock varit jobbigt för honom i och med att ingen av oss ät flyttbara. Dock så har han gått med på att mötas någonstans i det hela. Jag frågade om vi är ett par eller vad vi är. Och han sa endast att vi dejtar exklusivt. Sen efter denna situationen så öppnar han upp och berättar vad han känner. Han kan vara 100% sig själv med mig, vilket han inte kunnat vara tidigare, jag får honom alltid att bli lugn och han gillar mitt sällskap, han känner sig hemma med mig, som att vara med mig känns som hemma, men han känner sig tom? Han säger att han inte har några känslor. Han är van med intensiva känslor, högt och lågt men de tidigare som han varit med säger han är toxic. Men med mig känner att det är tomt. Jag förstod inget alls av det han sa? Han har sagt att han gillar mig, skrivit att han saknar mig och längtar efter mig, påpekar hela tiden om varför det är så bra att bo där han bor, nu här senast när vi sågs så ville han skita i alla andra planer i helgen för att vara med mig istället. Han körde hem till mig och det tar ca 2 timmar tur och retur för att vara med mig i fyra timmar typ. Sen skriver han, ha tålamod med mig och ett hjärta på det. Jag fattar ingenting? Varför introducerar han mig för alla människor som han har runt I kring sig? Han gör allt det här och allt hab beskriver tyder ju på att han är kär.. men han säger att han känner sig tom? Snälla kan någon hjälpa mig att förstå? Helst en kille som vet hur killar tänker? 

    Ja en till sak, han sa även väldigt tidigt när vi började dejta, om framtiden, om allt går bra så var jag liksom inräknad i hans planet och framtid. Så jag förstår inte? 

  • Svar på tråden Dubbla budskap.
  • Anonym (Trixie)

    Tolkar det som att han trivs med dig, men att attraktionen och känslorna inte finns där.

  • Anonym (Ho)

    Attraktionen finns visst. Han har uttryckt att jag är snygg osv. Vi har sex och han får upp den. 

  • Anonym (Trixie)
    Anonym (Ho) skrev 2024-05-03 19:14:43 följande:

    Attraktionen finns visst. Han har uttryckt att jag är snygg osv. Vi har sex och han får upp den. 


    Skriver bara vad jag utläser av din text. Att "få upp den" innebär inte att attraktionen finns där, bara att man är kåt.
  • Anonym (Ho)

    Alltså han har typ haft sex en gång per dag med sina tidigare partners. Med mig hade han sex typ 6 gånger på en dag, han sa att det har typ aldrig hänt att han fått upp den flera gånger på en dag. Han sa att jag hade förtrollat honom .. ? Är inte det attraktion så vet jag inte vad??

  • Räkan77

    Känns som att inte har gått väldigt snabbt fram. Han kanske behöver lite tid att smälta alltihop? 

    Försök ta det lugnt i ett par veckor så får du se vart ni landar.

  • Anonym (Kaos)

    Kan vara så att han är van vid kaos att känslor går upp och ner. Att han tror att passion är samma sak som bråk och att bli sams. Han kanske inte är van vid en helt normal och lugn relation. Vilket gör att det känns tråkigt och tomt. 🤷🏼?♀️

  • Anonym (Trixie)
    Anonym (Ho) skrev 2024-05-03 20:03:25 följande:

    Alltså han har typ haft sex en gång per dag med sina tidigare partners. Med mig hade han sex typ 6 gånger på en dag, han sa att det har typ aldrig hänt att han fått upp den flera gånger på en dag. Han sa att jag hade förtrollat honom .. ? Är inte det attraktion så vet jag inte vad??


    Attraktion är inte bara sex. Sex kan som jag skrev ofta bara vara kåthet. Det jag säger är jag tror att han gillar dig som person och trivs med dig, men jag tror inte att det extra finns där. Hade det funnits där hade han inte sagt att ni bara dejtar. Om du verkligen hade förtrollat honom hade han inte gett det svaret.
  • Anonym (Ho)

    Men varför ska han fortsätta dejta mig om han inte finner någon attraktion? 

  • Anonym (Hmmm ...., ,)

    Tyvärr tror jag också att det där pirret saknas. Att han vill, hoppas att det ska komma med tiden men att det inte finns mer än vänskap och sex i nuläget. 
    Därför kan han inte lova nåt. Han trivs med dig och tycker säkert mycket om dig, men det där sista tror jag han tyvärr inte känner... iaf inte än. 

  • Anonym (Trixie)
    Anonym (Ho) skrev 2024-05-03 20:49:40 följande:

    Men varför ska han fortsätta dejta mig om han inte finner någon attraktion? 


    Jag får upprepa det jag skrev igen. Han trivs med dig. Tycker om att umgås med dig. Men han har inte känslorna och attraktionen som krävs för ett riktigt förhållande.
Svar på tråden Dubbla budskap.