• Anonym (Vad)

    Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala utgifter själv?

    Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala alla utgifter själv?

    Syftar på numer delad ekonomi samhället.(mannen förlorar sin manlighet)

    Förr i tiden jobbade mannen och kvinnan var hemma. 

  • Svar på tråden Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala utgifter själv?
  • Anonym (Gold digger)

    De flesta kvinnor ser inte mannen som en börs som ska försörja dem....

  • Mimosa86

    För att nu är relationen uppbyggd kring kärlek och inte beroendeskap. Det är mer ärligt och äkta. Är det inte vad man vi ha av en relation?

    Som Cher myntade; -män är en lyx, inte ett måste-

  • Anonym (GA)

    För att ett förhållande är inte en ekonomisk transaktion. Man är tillsammans för att man älskar varandra och vill leva tillsammans. Att veta att ens partner stannar för kärleken och inte för pengarna. 

    Om mannen förlorar sin manlighet pga hans partner har egen ekonomi, då får han jobba på det. En sådan man vill inte jag ha. 

  • Anonym (Hans)

    En RIKTIG man känner sig inte hotad av att hans kvinna tjänar egna pengar.

    Det är bara svaga män med dålig självkänsla som känner så

  • Anonym (Kvinna)

    Tyvärr finns inte längre riktiga män😢 De har tappat manlighet och blivit alldeles för feminina. 

  • Anonym (Vad)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-04-27 16:14:15 följande:

    En man som inte kan ta hand och skydda sin kvinna är inte en man. Och det är så avtändande med män som vill att kvinna ska betala. 
    Det döddar bara attraktionen och passionen i relationen.

    figurofsweden.com/balansen-mellan-maskulin-och-feminin-energi-i-relationer/


    Frågan är var vi finner riktiga män. I Mellanöstern eller i Asien? Är själv svenska..
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Vad) skrev 2024-04-27 16:26:28 följande:
    Frågan är var vi finner riktiga män. I Mellanöstern eller i Asien? Är själv svenska..
    Riktiga män har inte med etnicitet att göra. Har träffat några svensk män som var gentlemen och manliga, tror de var SD för att de har ofta bra värderingar när det gäller familj och även är manliga. Men vi vill inte blanda in politik i det. Jag tror i alla fall att det finns i alla länder, men kanske inte i så stor utsträckning här i Sverige.
  • Anonym (C)
    Anonym (Vad) skrev 2024-04-27 15:53:55 följande:
    Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala utgifter själv? Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala alla utgifter själv?

    Syftar på numer delad ekonomi samhället.(mannen förlorar sin manlighet)

    Förr i tiden jobbade mannen och kvinnan var hemma. 
    Det är individuellt hur man känner. Jag uppskattar min sambos sällskap och vill inte leva utan honom.

    Om du hellre lever utan en man så gör det!
  • Florali

    Manlighet sitter inte i plånboken. Det låter väldigt tragiskt om man känner att ens människovärde hänger på att man kan och ska försörja en kvinna. Förminskade för både mannen och kvinnan. 
    Jag tjänar mer än min karl, so what? 
    Han har bra självkänsla och känner sig inte ett dugg hotad av det.

Svar på tråden Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala utgifter själv?