• Anonym (Anonym)

    Blivit singel och aldrig dejtat i mitt liv…

    ....behöver råd. Är tjej på 30 år som precis blivit singel efter ett långt förhållande.


    pang på så gav jag mig ut i dejtingvärlden, och roligt är de .. men inte fan visste ja att allt är så svårt. Mitt motto i livet är ,vill man ha något då kämpar man för de. jag har gått på några dejter och då är de oftast jag som bjuder ut , dejterna går bra och jag återkopplar oftast att de tyckte de va trevligt och återkopplar något som vi pratade om för att visa att ja lyssnade och visar mig intresserad. Är de den som bjuder ut som ska tacka för en dejt ? Vem ska ta steget till nästa dejt ?? Är de såhär och dejta? man vill ju som kvinna känna sig uppvaktad av män. Blir knas. 

  • Svar på tråden Blivit singel och aldrig dejtat i mitt liv…
  • Tom Araya
    Anonym (Anonym) skrev 2024-04-26 23:07:32 följande:
    Blivit singel och aldrig dejtat i mitt liv?

    ....behöver råd. Är tjej på 30 år som precis blivit singel efter ett långt förhållande.


    pang på så gav jag mig ut i dejtingvärlden, och roligt är de .. men inte fan visste ja att allt är så svårt. Mitt motto i livet är ,vill man ha något då kämpar man för de. jag har gått på några dejter och då är de oftast jag som bjuder ut , dejterna går bra och jag återkopplar oftast att de tyckte de va trevligt och återkopplar något som vi pratade om för att visa att ja lyssnade och visar mig intresserad. Är de den som bjuder ut som ska tacka för en dejt ? Vem ska ta steget till nästa dejt ?? Är de såhär och dejta? man vill ju som kvinna känna sig uppvaktad av män. Blir knas. 


    Det varierar hur man uppfattar begreppet "bjuda ut".
    För vissa är det att initiera en dejt. För andra är det att bjuda på något, exempelvis en restaurangmiddag. För vissa är det både och.

    Mitt råd är att inte blanda in det ekonomiska, i alla fall inte vid inledande dejter, innan ni vet hur stort intresset är. Träffas och betala er egna kostnad.

    Den "uppvaktning" du efterlyser kan vara aktuell när man har träffats några gånger och vet att intresset är starkt. 

    Det här är lite av en klassfråga. Vanligt folk med normala inkomster kan ha det svårt ekonomiskt att dejta om de alltid ska betala för båda, i alla fall om dejterna kommer ganska tätt. Så de som kommer att visa störst generositet är troligen killar som har det bättre ställt ekonomiskt, men inte nödvändigtvis, för vissa har det gott ställt just för att de är snåla.
Svar på tråden Blivit singel och aldrig dejtat i mitt liv…