• Anonym (Suck)

    Hur beter sig era barn borta/hemma?

    Jag får alltid höra att mina två äldsta barn är så himla fina och skötsamma i skolan och hos kompisar. Yngsta har lite svårt o sitta still och har haft lite svårt i skolan på grund av det men det har börjat lugna sig. 
    Min äldsta är hemma väldigt lugn och snäll, men de två yngsta är riktiga ursäkta mig men plågor. De svär, slåss med varandra, är otrevliga och kaxiga. Jag förstår inte denna kontrast mellan hemma och borta. Så fort vi får hem någon kompis eller så är de himla trevliga och skötsamma och svär inte. 


    HUR kan det vara sån skillnad på dom? Samtidigt som jag är tacksam över att de ändå inser de ska bete sig fint framför folk och faktiskt kan det, blir jag också ledsen över att de väljer att inte göra det. Jag och tonåringen får tyvärr leva med två riktigt oförskämda barn i perioder och vi tycker båda det är jätte jobbigt. De är 9 och 11 år gamla. Känns som de triggar varandra liksom, båda har väldigt starka personligheter medans äldsta är lugn. 

  • Svar på tråden Hur beter sig era barn borta/hemma?
  • OlgaElvira

    Hög igenkänning på detta. Mina söner som var helt sjövilda hemma mellan 6-14 ungefär. De var perfekt, underbara och fantastiska bland andra. 


    De har båda växt upp till normalt fungerande vuxna. Yngste sonen har nu fått ett sjövilt barn, vi påminner om hur han var som barn. Han förnekar allt. 

  • Anonym (Trygghet)

    Det sägs att barn som är så där är det för att hemma är de trygga. De vågar bete sig som de känner för vad som än händer är de trygga i att mamma och pappa älskar dem ändå och de får alltid vara hemma. 

    Så. Grattis till att du har barn som vet att du älskar dem, antar jag. 

  • Anonym (Suck)
    Anonym (Trygghet) skrev 2024-04-26 13:31:05 följande:

    Det sägs att barn som är så där är det för att hemma är de trygga. De vågar bete sig som de känner för vad som än händer är de trygga i att mamma och pappa älskar dem ändå och de får alltid vara hemma. 

    Så. Grattis till att du har barn som vet att du älskar dem, antar jag. 


    Haha okej. Grattis till mig då?
  • Anonym (Suck)
    OlgaElvira skrev 2024-04-26 12:28:00 följande:

    Hög igenkänning på detta. Mina söner som var helt sjövilda hemma mellan 6-14 ungefär. De var perfekt, underbara och fantastiska bland andra. 


    De har båda växt upp till normalt fungerande vuxna. Yngste sonen har nu fått ett sjövilt barn, vi påminner om hur han var som barn. Han förnekar allt. 


    Skönt att höra dina söner blev vettiga vuxna. Är ju definitivt en rädsla jag har att det ska balla ur längs vägen.
Svar på tråden Hur beter sig era barn borta/hemma?