• Anonanimal

    Hur får jag självinsikt?

    Jag har några jämngamla kollegor som jag trivs med ganska bra och de ser ut att trivas bra med mig. Men jag har märkt de senaste åren att kollegorna hittar på saker på fritiden utan att bjuda in mig. Exempelvis små AW, Padel och gå på fotboll. Jag gillar allt det här men blir aldrig bjuden. Jag har själv tagit initiativ men har mötts av bortförklaringar om varför ingen av dem kan.


    Förra veckan fick jag höra att två av dem ska resa tillsammans, bara de två, till Spanien en långweekend snart, samt att de hade var besvikna över att ytterligare två kollegor ?bangade resan?. 


    Varje gång jag hör att jag utelämnas gör det ont i hjärtat, särskilt eftersom jag får uppfattningen av att vi alla trivs bra tillsammans. Jag har därför kommit till insikt att jag antagligen är en tråkig person eller har någon egenskap som andra inte gillar. Men jag kan inte alls förstå vad det skulle vara. Hur kan man få tillräcklig självinsikt för att förstå vad jag gör för fel, så att jag kan ändra mig? Vill helst inte fråga kollegorna eftersom de då kanske kommer bjuda med mig mot sin vilja. 

  • Svar på tråden Hur får jag självinsikt?
  • Anonym (Oliven)

    Omöjligt att säga vad just dom anser om dig som vi inte känner. Men du ska inte tänka att de är nåt fel på dig. Du är som du är och om de inte passar dom så är de deras förlust

  • Mandel

    Du är kanske som jag, den där personen man glömmer bort att bjuda med.

    Vänner och kollegor talar gärna om att jag är rolig, trevlig, livar upp dagarna osv.
    De kommer gärna när jag bjuder in eller hittar på saket och alla säger alltid att det varit så trevligt och att vi måste ses snart igen.
    Ser och hör sedan att de hittar på och gör saker med varandra,  men de glömmer att fråga mig...
    Vore jag trist tråkig elak borde de ju inte ge mig uppskattning eller komma när jag bjuder in...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel

    Även mina föräldrar och syskon glömmer bort mig...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Lotta)

    Dom kanske är väldigt tighta och ingen tänker på att bjuda dig. Om jag va du skulle jag föra det på tal lite, säg att det vore kul om dom kom hem till dig på nått glas vin nån kväll. Öppna dörrarna lite. Bjud till. 

    Själv är jag i ett kompisgäng där jag bjöd med en ny kompis in i våra tjejkvällar osv. Men jag lessna helt på att fråga henne för det va precis som att hon satt o vänta på att bli bjuden och inte bjöd till ett skvatt själv. Aldrig någonsin. Säger inte att du är så TS men menar mer att det krävs 2 för tango. Dina vänner behöver få veta att du vill va med. 

Svar på tråden Hur får jag självinsikt?