• Anonym (K)

    Vill köpa bostad utan mäklare

    Jag ska sälja en bostad som tillhörde en släkting som har gått bort och som jag fått ärva. Innan jag ens hade påbörjat försäljningsprocessen så var det några personer som hörde av sig och var intresserade. En av dem har hört av sig flera gånger och jag har gett samma besked varje gång, att jag kommer höra av mig när det är dags att sälja. Den här personen har tryckt ganska hårt på att jag borde sälja till henne utan att ta in en mäklare för att spara pengar osv, bara gå till banken och ta hjälp av dem. Men jag själv har hela tiden känt att det är bäst att anlita en mäklare för att det inte ska uppstå några konstigheter och för att priset ska bli "rätt" så att säga. Jag har aldrig sålt någon bostad förut och vet inte vad som är bäst. Hur skulle ni göra? Bostaden bör vara värd åtminstone 1,2 milj.

  • Svar på tråden Vill köpa bostad utan mäklare
  • Anonym (Rik)

    Har du ingen koll anlita en mäklare, lägg ut den för budgivning och ta det priset ni får där.

  • Anonym (Inte samma)

    I mitt fall handlar det om ett fritidshus, men när jag sålde så hade vi tänkt ta in mäklare, bara för att slippa allt runt omkring men vi tog bara in en värdering, jag tror vi betalade 2000 för att få den skriftligt, behövdes även för de som köpte för att lånet skulle gå igenom för dem, det var även något annat papper som behövdes men minns inte riktigt vad det var för något, det var banken som ville ha, kostade väl någon tusenlapp den med.

    Sen skrev vi bara kontrakt med mall från Google, men det här var som sagt bara ett fritidshus för 700 000 

Svar på tråden Vill köpa bostad utan mäklare