• Anonym (H)

    Om du blir varnad av pojkvännens exfru

    Skulle du ta det till dig då?
    Pojkvännen har berättat massor om exfrun de månader ni varit tillsammans, när hon en dag kontaktar dig och säger att hon vill prata.

    Hon berättar om psykisk misshandel, kallar honom för narcissist och drar upp många exempel på hur han var att leva med. Samtidigt så har du pojkvännens historier om henne.

    Vem lyssnar du på?

  • Svar på tråden Om du blir varnad av pojkvännens exfru
  • Anonym (Mike)

    Jag tycker det är sjukt att kontakta sitt ex nya partner och berätta sånt. Ingen vet vilken dynamik de hade i relationen och vad de själva bidrog till för att framkalla dåliga sidor om sin partner.


    Sen borde inte heller killen hålla på och snacka så mycket skit om sitt ex. Det är också ett dåligt tecken. 

  • Anonym (Volvo)

    Henne..  trots allt finns det en anledning till att hon är exfru och att hon faktiskt varnar dig. 

    Annars ligger ju Sanningen nånstans mittemellan och är tillräckligt allvarligt för att jag skulle backa ur.  En ny partner som pratar så mycket skit om ett ex är ALLTID en röd flagg man ska ta på allvar. Tänk då vad mycket skit han kommer prata om dig när det tar slut en dag..  för enligt hans sätt kommer det alltid vara ditt fel. 

  • Anonym (Celie)
    Anonym (H) skrev 2024-04-24 10:31:41 följande:
    Om du blir varnad av pojkvännens exfru

    Skulle du ta det till dig då?
    Pojkvännen har berättat massor om exfrun de månader ni varit tillsammans, när hon en dag kontaktar dig och säger att hon vill prata.

    Hon berättar om psykisk misshandel, kallar honom för narcissist och drar upp många exempel på hur han var att leva med. Samtidigt så har du pojkvännens historier om henne.

    Vem lyssnar du på?


    Tror inte att hon kommer lyssna på dig. Tvärtom, att du ringer upp henne bekräftar bara för henne att du är precis så galen som han har framställt dig. 

    När man är kär vill man inte tro att objektet för ens kärlek kan göra fel. Man har rosa glasögon på sig. 
  • Anonym (frågan)
    Anonym (H) skrev 2024-04-24 10:31:41 följande:
    Om du blir varnad av pojkvännens exfru

    Skulle du ta det till dig då?
    Pojkvännen har berättat massor om exfrun de månader ni varit tillsammans, när hon en dag kontaktar dig och säger att hon vill prata.

    Hon berättar om psykisk misshandel, kallar honom för narcissist och drar upp många exempel på hur han var att leva med. Samtidigt så har du pojkvännens historier om henne.

    Vem lyssnar du på?


    Jag skulle nog ha det i bakhuvudet och öka min uppmärksamhet på mannen i alla fall. Det skulle kunna skada mig mer att fortsätta relationen med en psykopat, än att vara lite vaksam i överkant.

    Frågan man får ställa sig är vem som eventuellt har något att vinna på att ljuga eller säga sanningen. Jag har ett ex som misshandlade mig, jag har många gånger tänkt att jag borde ha varnat hans nästa relation, men gjorde det aldrig. Jag kan bara hoppas att hon inte råkar illa ut. 
  • Fjäril kär

    Jag skulle fråga dig såhär : Om hon nu faktiskt skulle ha rätt - har du då självinsikt nog att ta till dig vad hon säger och backa undan ? 

    Av den informationen du fått av båda kan du ju dra egna slutsatser. Litar du på din magkänsla eller är du för kär för att ta till dig det? 

  • Anonym (Snart separerad)
    Anonym (H) skrev 2024-04-24 10:31:41 följande:
    Om du blir varnad av pojkvännens exfru

    Skulle du ta det till dig då?
    Pojkvännen har berättat massor om exfrun de månader ni varit tillsammans, när hon en dag kontaktar dig och säger att hon vill prata.

    Hon berättar om psykisk misshandel, kallar honom för narcissist och drar upp många exempel på hur han var att leva med. Samtidigt så har du pojkvännens historier om henne.

    Vem lyssnar du på?


    Jag och snart exet kommer att ha helt olika syn på vår relationshistoria. I hans värld har han utnyttjats under alla år, i synnerhet ekonomiskt. Jag har, enligt honom, aldrig älskat honom, aldrig velat ändra på mig i de problem vi haft genom åren,  aldrig velat kämpa för oss.

    I min version har jag försökt göra allt för att vi ska fortsätta, jag har dragit in på umgänge med vänner för att det blivit tjafs, jag har minskat umgänget med min mamma då de inte gillar varandra, jag har försökt anpassa arbetstider för att det ska passa honom efter att barnen kom. Jag har ändrat mig något enormt under alla våra år tillsammans men inget har varit gott nog. Psykisk misshandel har förekommit, gaslighting lika så, men i hans värld är det bara trams.
  • Mandel

    Jag personligen skulle bli väldigt skeptiskt inställd till en man som känner sig tvingad att berätta en massa negativt om sitt ex de första månaderna.
    Det luktar lurt lång väg så att säga...
    Så jag skulle definitivt lyssna på ex-frun och vara vaksam på signaler och sedan lämna direkt vid minsta signal på att hon har rätt. Om jag inte redan lämnat eftersom han snackar skit om sin x-fru - inget charmigt drag.

    Dejtade en konstig prick några veckor som visade sig vara rejält känslomässigt störd så jag valde att gå och hans beteende efter att jag gick överbevisade bara att jag gjorde rätt val att lämna. 
    Han hävdade att han tidigare varit utsatt för en kvinnlig narcissist, men han överbevisade ju sig själv så att säga att det är han som är narcissist/känslomässigt störd...

    Nu har jag bara haft en relation sedan skilsmässan, men jag har bara berättat i stora drag varför jag valde att gå och sedan har resten visat sig per automatik i vardagen så att säga. 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Beror på)

    Det beror helt på vad jag själv har sett av honom! Om han har visat liknande tendenser mot mig så ja, då skulle jag lyssna och ta in allt, vara mer vaksam på om han går över gränsen. Annars om han beter sig helt underbart mot mig så kan det handla om fel kemi mellan dem, men man är ändå förvarnad och kan ta det med sig om något skulle börja visa sig.

  • Anonym (H)

    Exet beskriver honom som supercharmig utåt, men att han hade en helt annan sida när andra inte var med. Upprepade våldtäkter etc etc... inget som kan bortförklaras med fel kemi.

  • Anonym (Spring)
    Anonym (H) skrev 2024-04-24 10:31:41 följande:
    Om du blir varnad av pojkvännens exfru

    Skulle du ta det till dig då?
    Pojkvännen har berättat massor om exfrun de månader ni varit tillsammans, när hon en dag kontaktar dig och säger att hon vill prata.

    Hon berättar om psykisk misshandel, kallar honom för narcissist och drar upp många exempel på hur han var att leva med. Samtidigt så har du pojkvännens historier om henne.

    Vem lyssnar du på?


    Att han berättar om sin exfru på det viset är en stark varningsklocka. Att hon kontaktar dig och vill prata, och berättar just detta, är snudd på ett facit.

    Jag säger "spring"!
Svar på tråden Om du blir varnad av pojkvännens exfru