• Mmariie

    Trolig missed abortion

    Hej, 

    Jag skulle vilja kolla om någon varit med om liknande upplevelse som mig och vill dela med er. 

    Jag är enligt sista mens gravid i vecka 6 + 1. Jag var på tidigt VUL förra veckan i vecka 5+2 pga magsmärtor där läkaren såg hinnsäck 10,1 mm samt embryo CRL 3,1 mm och han sa att jag borde vara i vecka 5+5 alltså längre gången än senaste mens. Jag födde en son 2019 och där blev jag tillbakaflyttad 1 vecka. Jag vet med mig att jag brukar ha sen ägglossning för känner av den tydligt. Förra graviditeten kunde vi inte se något foster eller hjärtslag för än mitten av vecka 7. 

    Igår fick jag åter magsmärtor och åkte in akut, fick ett nytt VUL där den läkaren såg att hinnsäcken vuxit till 15 mm och han såg gulesäcken men inget foster i den. Han sa att hade jag kommit in utan att förra veckan träffat hans kollega som säger sig ha sett ett foster så skulle han bedömt att det var helt normalt och att jag förmodligen var tidigare gången än beräknat. 

    Han kollade på bilderna från senaste VUL och av de att döma kunde han inte se något embryo på 3,1 mm. Men hans kollega kan ju inte ha sett fel? Ska iaf på nytt ultraljud nästa vecka för att bekräfta att det är missfall. 

    Har kvar alla symtom och mina HCG nivåer har utvecklats helt som de ska, senaste provet taget igår innan VUL. Har fördubblats varannan dag. Ej haft blödning. 

    Någon som varit med om att först ha sett ett embryo/foster på ultraljud men att det senare försvunnit?

Svar på tråden Trolig missed abortion