• Karl Alexander

    700 000 svenskar är ensamma

    sverigesradio.se/artikel/hundratusentals-saknar-en-nara-van

    Om vi för 20 år sedan sagt att mobilappar kommer bli den största dejtingplattformen hade ingen trott oss. Om vi för 20 år sedan hade sagt att vi kommer skaffa vänner på internet, istället för att träffa folk i verkligheten, hade ingen trott oss.

    Kommer AI att ersätta vänner inom en snar framtid? Dvs nästa steg efter sociala medier: alla skapar sin egen AI-vän som de pratar med hemma. Idag skrattar vi åt tanken, men vi skrattade åt dagens verklighet för 20 år sedan också.

  • Svar på tråden 700 000 svenskar är ensamma
  • Mandel

    Jag pratar med katten och gosar med den. Den möter mig även när jag kommer från bussen och den är med och gosar framför tv:n och i sängen på natten när jag sover. 
    Vi är inte riktigt där att AI skulle kunna göra detta även om AI kanske skulle ge lite mer svar tillbaka än katten Cool


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Anonymt)

    Ja - för autistiska störda män som inte vill förbättra sig. Resten kommer att fortsätta ha normala relationer till riktiga kvinnor

  • Anonym (T)
    Anonym (Anonymt) skrev 2024-04-23 23:30:49 följande:

    Ja - för autistiska störda män som inte vill förbättra sig. Resten kommer att fortsätta ha normala relationer till riktiga kvinnor


    Jo just det, det är männen det är fel på idag.. Inte att ni stod håriga i deras ungdom och skrek på stan att "vi är inte era kvinnor.."
  • Anonym (T)

    Kvinnorna i Sverige har fått nu vad de ville. Skyll er själv!

  • Anonym (Anonymt)
    Anonym (T) skrev 2024-04-24 00:00:55 följande:
    Jo just det, det är männen det är fel på idag.. Inte att ni stod håriga i deras ungdom och skrek på stan att "vi är inte era kvinnor.."
    Nej, det är inget fel på vanliga, fullt normalt fungerande män. Incelautister med sina sociala handikapp däremot. De gör bättre i att förbli ensamma och inte sprida sina defekta gener.
  • Anonym (T)
    Anonym (Anonymt) skrev 2024-04-24 00:06:34 följande:
    Nej, det är inget fel på vanliga, fullt normalt fungerande män. Incelautister med sina sociala handikapp däremot. De gör bättre i att förbli ensamma och inte sprida sina defekta gener.
    Att du ska sprida dina gener vidare är det inget du behöver oroa dig över!
  • Meddelande borttaget
  • Eurydike
    Anonym (Anonymt) skrev 2024-04-24 00:23:13 följande:
    Finns inget att oroa sig för egen del eftersom mina gener inte är defekta likt äckelcelsens.
    Den här tråden handlar väl inte om att sprida sina gener vidare, utan om vänskap? 🦋🦋
  • Anonym (Anonymt)
    Eurydike skrev 2024-04-24 00:29:38 följande:
    Den här tråden handlar väl inte om att sprida sina gener vidare, utan om vänskap? 🦋🦋
    Skulle tro att det är svårt för incelsen även med vänskap, just eftersom sambandet mellan manliga incels och autism är såpass starkt. Deras oförmåga att förstå andra människor sätter käppar i hjulet för alla typer av relationer.

    Sen kan det finnas andra grupper, ex. äldre personer, som också kan känna sig ensamma och övergivna av sina barn på nåt ålderdomshem. Det är en annan situation dock.
  • Eurydike

    Jag tror inte att det ena behöver utesluta det andra. I trådstarten låter det som att vi har slutat träffa vänner irl och övergått helt till att träffa vänner på internet, men det stämmer inte. De båda sätten att träffa nya vänner samexisterar. Jag tror att AI-vänner kan ses som ett komplement. Häromdagen chattade jag lite med en AI och den var mycket trevlig ☺️🤖

Svar på tråden 700 000 svenskar är ensamma