• Anonym (fin)

    Pris för storstäd?

    Jag har aldrig haft städhjälp, och tänkte boka storstädning inför en fest. 

    Huset är ca 125m2, men jag känner inte att jag behöver städning i alla rum. Barnen har så mycket prylar och kan städa sina egna rum. När man fyller i och bokar frågar dom efter bostadens yta. Dock funderar jag på att lägga till ugnsrengöring och fönsterputs. Måste man fylla i och betala för hela bostaden, eller kan man dra av t.ex. 25 m2 och be dom hoppa över ett par av sovrummen?

    Undrar även vad som är ett bra pris för detta? Vad betalar ni?

  • Svar på tråden Pris för storstäd?
  • Zouxman

    Sådana här trådar förstår jag inte.
    Ta in offerter från några lokala städfirmor så får du svaren, bättre än här. Helt ointressant att veta vad en städfirma kostar generellt från Haparanda till Ystad.

  • Anonym (Kul!)

    Jätteroligt med storstäd! 
    Välj en städfirma som lyssnar på vad just du behöver. Låt säga att du vill ha kök, badrum, hall och vardagsrum städat. Då bör företaget komma hem till dig och räkna ut ungefär antal timmar jobbet tar. De ska kunna säga till exempel mellan  fem och sju timmar och timpriset brukar ligga på mellan 500-600 kronor per timme (om det är ett seriöst företag som värnar om sin personal). Ibland tillkommer en kostnad för kem (ca 100 kronor) och ofta tillkommer en framkörningsavgift (om ca 125 kronor). 

    Ditt pris på storstädning bör hamna runt 3500 kronor och efter rutavdraget kanske 1800-1900 kronor inkl moms.

    För mig är det lätt värt de pengarna för att kunna slappna av mitt hem och slippa se städmåsten när jag kommer hem. Se till att plocka undan så mycket saker du kan och om det är möjligt se att jobbet utförs när du inte är hemma, risken är stor att man är i vägen för de som städar vilket gör att det tar längre tid samt missas en del eftersom de inte kommer fram obehindrat. 

    Lycka till! 

  • Anonym (fin)
    Anonym (Kul!) skrev 2024-04-23 07:53:00 följande:

    Jätteroligt med storstäd! 
    Välj en städfirma som lyssnar på vad just du behöver. Låt säga att du vill ha kök, badrum, hall och vardagsrum städat. Då bör företaget komma hem till dig och räkna ut ungefär antal timmar jobbet tar. De ska kunna säga till exempel mellan  fem och sju timmar och timpriset brukar ligga på mellan 500-600 kronor per timme (om det är ett seriöst företag som värnar om sin personal). Ibland tillkommer en kostnad för kem (ca 100 kronor) och ofta tillkommer en framkörningsavgift (om ca 125 kronor). 

    Ditt pris på storstädning bör hamna runt 3500 kronor och efter rutavdraget kanske 1800-1900 kronor inkl moms.

    För mig är det lätt värt de pengarna för att kunna slappna av mitt hem och slippa se städmåsten när jag kommer hem. Se till att plocka undan så mycket saker du kan och om det är möjligt se att jobbet utförs när du inte är hemma, risken är stor att man är i vägen för de som städar vilket gör att det tar längre tid samt missas en del eftersom de inte kommer fram obehindrat. 

    Lycka till! 


    Kan man verkligen få så billigt? Jag hittar från 4000 och uppåt här i skåne. 
  • Anonym (fin)
    Anonym (Hin håle) skrev 2024-04-23 22:43:27 följande:

    Jag betalar 500. 


    För storstädning? Vilken yta? 


    jag får pris på 3700 som billigast och då är det med rabatt. 

  • Anonym (Kul!)
    Anonym (fin) skrev 2024-04-23 21:04:08 följande:
    Kan man verkligen få så billigt? Jag hittar från 4000 och uppåt här i skåne. 
    Ja, om du inte har ovanligt smutsigt hemma. Då tänker jag att i köket tar de alla ytor utvändigt samt inne i vaskskåp. I badrummet städas allt inkl golvbrunnen, borträknat inne i skåp. Samtliga golv och lister och dörrar torkas av. 
    Om man vill ha skåp och kyl/frys invändigt tar det givetvis längre tid och arbetet behöver delas upp på fler dagar = högre kostnad. 
    Såg inte innan att du ville ha fönsterputs också. Då beror det ju på hur många fönster det är.
    Du kan ju alltid ta ett sådant där prova-på erbjudande från ett företag som gör mycket reklam just nu, 280 kronor i fast pris för utvändig puts. 

    Be ett seriöst företag komma hem till dig och tillsammans går ni igenom vad du vill ha. Be om ett fast pris så vet du ju precis vad fakturan ska hamna på. 
  • Anonym (Kul!)
    Anonym (Hin håle) skrev 2024-04-23 22:43:27 följande:

    Jag betalar 500. 


    Låter ju lite lite. Vad ingår i dina 500 kronor då? 
Svar på tråden Pris för storstäd?