• BlåVittHelaVägen23

    Känns som jag jobbar för mycket.

    Sedan min fina dotter föddes har jag haft samma jobb och i början då mamman var iblandad vart de inget problem. Men när vi gick isär och hon valde att bara dra ifrån oss båda så har de vart extremt mycket strul. Jag ansökte ensam vårdnad vilket var ganska lätt då mamman till barnet inte ville ha något med oss att göra utan de var viktigare att festa och leva livet. m.m. (Kan berätta mer ifall någon frågar)

    Tillbaka till ämnet. Jag känner att jag jobbar för mycket och har inte tillräckligt mycket tid med min dotter. Jag jobbar 09-18 varje dag, men extremt mycket övertid då jag är bilförsäljare och ha telefonen i handen är typ mitt jobb för att kunna få lön. Jag brukar jobba halva dagen hemma på fredagar och måndagar. Spenderar all tid utanför jobbet med min dotter. Dock känns det som att jag inte duger till. Min mamma finns där vid sidan om och stöttar, men det är bara extremt tufft. Jag har ångest hela dagarna över att min dotter ska känna att jag inte finns där så mycket. Jag tar henne till förskolan och min mamma hjälper till att hämta henne från förskolan dagar jag jobbar heldag. De är bara riktigt tufft nu och vet inte varför då de har funkat bra förra året efter jag var pappa ledig. Men nu särskilt när bilmarknaden ser ut som den gör med ränta och priser så är det extremt stressigt och jag känner inte att jag duger. 

    Vet inte vad jag försökte få ut med detta, men behövde bara lätta på hjärtat någonstans. Försöka även bolla ideer med andra människor. 

  • Svar på tråden Känns som jag jobbar för mycket.
  • Anonym (S)

    Det låter som du är en bra pappa som har hittat bra lösningar i en pressad situation. På sikt kanske du kan försöka hitta ett annat jobb så att du inte känner dig lika pressad. Det är många ensamstående föräldrar som är i samma situation och det är jättebra om någon i omgivningen kan hjälpa till som din mamma gör. Bedrövligt hemskt såklart att mamman inte vill ta sin del av ansvaret och ge kärlek och omsorg till erat barn, men det är tur att din dotter har dig!

  • Anonym (:/)

    Ledsen för att du känner så TS, som den andra personen sa här verkar du vara en grym pappa och en kämpe. Tänker också att ett annat jobb kanske är lösningen hur jobbigt det än låter? Man ska trivas och hitta balansen mellan fritid och jobbet. Inte att man tar med arbetet hem när man ska ha sin tid för återhämtning, det är så utbrändhet kan smyga sig på. Det är inte så i alla fall såklart, men det är en varningsflagga.


    All lycka till.

Svar på tråden Känns som jag jobbar för mycket.