• GB12345

    Studie om jämställdhet

    👩?🎓 Hej allihopa! 👩?🎓
    Jag och min skrivpartner genomför just nu en studie om kvinnors erfarenheter relaterat till jämställdhet inom tekniska högskolor/universitet, och skulle behöva DIN hjälp!
    Studien är en del av vår C-uppsats inom området organisatorisk sociologi, där syftet är att utforska och förbättra förståelsen för de utmaningar och möjligheter kvinnliga studenter upplever inom detta fält. Vi söker därmed kvinnliga studenter vid tekniska högskolor som skulle vara intresserade av att dela med sig av sina erfarenheter och perspektiv genom en intervju. Intervjuerna kommer genomföras digitalt, förslagsvis via teams eller zoom. Frågorna kommer behandla jämställdhet i den akademiska miljön relaterat till självbild, strukturer samt attityder och könsroller.
    Är du eller har du nyligen varit student vid en teknisk högskola? Har du tankar och erfarenheter kring jämställdhet på din institution som du vill dela med dig av? Då vill vi gärna prata med dig!
    Om du, eller någon du känner är intresserad eller vill få mer information, kontakta då mig genom att skicka iväg ett meddelande.
    Tack ⭐️
  • Svar på tråden Studie om jämställdhet
  • baambaam

    Så trött på ordet jämnstället för det handlar bara om kvinnor och då är det inte särskilt jämställt...

Svar på tråden Studie om jämställdhet