• BlåFisk

    Vad är grejen med att ha en bild på en hand?

    Jag är inte så rutinerad på datingsajter men har just fixat konto på Happy pancake och Badoo. Förutom alla tjejer som skriver till en från andra sidan landet (eller andra sidan jordklotet) och som "söker seriöst" så har jag lagt märke till att en och annan, bland sina foton, har en bild på sin ena hand.
    Att det är flera som har det får mig att undra om det brukar stå för något speciellt, är det så?

  • Svar på tråden Vad är grejen med att ha en bild på en hand?
  • Anonym (Rådgivare)

    Tror det betyder "jag fattar ingenting för jag har så små händer".

  • Python

    En vild gissning är att det kommer sig av att det är superlätt att generera fejkade bilder med AI. Det som AI dock suger på är att skapa händer. Av någon anledning blir händer alltid missbildade. Så det kan vara ett sätt att visa att man inte är en robot. 

  • Tom Araya
    BlåFisk skrev 2024-04-21 15:55:43 följande:
    Vad är grejen med att ha en bild på en hand?

    Jag är inte så rutinerad på datingsajter men har just fixat konto på Happy pancake och Badoo. Förutom alla tjejer som skriver till en från andra sidan landet (eller andra sidan jordklotet) och som "söker seriöst" så har jag lagt märke till att en och annan, bland sina foton, har en bild på sin ena hand.
    Att det är flera som har det får mig att undra om det brukar stå för något speciellt, är det så?


    Det är en bild på nuvarande sexpartner. Skrattande
  • Anonym (Hand)
    Python skrev 2024-04-22 00:56:25 följande:

    En vild gissning är att det kommer sig av att det är superlätt att generera fejkade bilder med AI. Det som AI dock suger på är att skapa händer. Av någon anledning blir händer alltid missbildade. Så det kan vara ett sätt att visa att man inte är en robot. 


    Bra gissning. Men är profilen fejkad är det ju bara att lägga upp bild på händer man hittar bilder på i mängder om man bildgooglar?
Svar på tråden Vad är grejen med att ha en bild på en hand?