• Anonym (Undrar)

    Namnet Andre

    Era åsikter kring det namnet? Funderar på att döpa min pojke till det:) vad tycker ni om namnen Theodore, Matteo och Adrian?

  • Svar på tråden Namnet Andre
  • Anonym (r)

    Lite tråkigt, annars ok. Theodor ok utan E, de andra utan anmärkning mer än kanske också lite tristaa.

  • Anonym (Fint)

    Jag tycker det fint namn. Grattis på förhand till dopet.

  • Anonym (Vår)

    Tycker att det är ett fint namn. Av de tre andra tycker jag inte så mycket om.

  • Anonym (Em)

    Menar du André eller faktiskt Andre? 


    tycker att Matteo och Theodore är finare. 

  • BuoBä

    Om du menar André så tycker jag det är fint, okomplicerat och i dagens läge mycket mer originellt än de tre andra. 

    Har du verkligen tänkt att stava det Andre så är det upplagt för förvirring runt uttalet, så då röstar jag på Adrian istället. 

  • Anonym (Wera)

    Gillar André - även om jag främst tänker på det som ett efternamn - men utgår då från att du råkat stava fel i rubriken. Gillar de andra namnen också om e tas bort från slutet av Theodor. I så fall gillar jag Theodor och Adrian bäst. 

  • Embla twopointoh

    Jag tycker alla namnen är okej, men André tycker jag tillhör "fel" generation (jag hoppas du menar att stava det med accent, Andre ser udda och och bäddar för förvirring kring uttal). Jag uppfattar det som att André var väldigt populärt på typ 90-talet, alltså i den generation som blir föräldrar idag. Matteo och Theodor är lite mer moderna namn.

    Men, det är såklart inget fel med att välja namn som inte finns på 100-i-topp bland nyfödda, eller som var vanliga i föräldrarnas generation.

  • Anonym (M)

    Har alltid tyckt det är konstigt namn och att det är namnet på någon som är sjuk eller svag eller ful

    jag kan få lite udda associationer till olika namn kanske helt utan anledning också, så det är nog ingen risk folk kommer tycka samma men ja du frågade efter min åsikt

Svar på tråden Namnet Andre