• Anonym (Trött)

    Får inte ihop livet

    Mitt liv går inte ihop men vad ska jag ta bort? Jobbar som undersköterska 80 procent oregelbundna tider, sambo med chefsjobb som reser mycket i tjänsten vilket innebär att jag tar 90 procent av vab och kontakter med skola, fritidsaktiviteter och liknande vilket är en hel del då det är mycket som strular framför allt runt mellanbarnet. Har därutöver en äldre pappa som behöver en hel del hjälp. Jag är enda barnet. Behöver träna regelbundet då jag annars får problem med ryggen. Vi delar på hushållsarbete hemma, men eftersom jag är hemma mest så blir det lite mer på mig då barnen går till mig i första hand, kompisars föräldrar kontaktar mig och det är jag som vet vad som finns i kylskåpet. Det känns som jag bara skyfflar hela tiden utan an någonsin hinna sätta mig eller komma närmare att bli klar med något. Vad tar jag bort?

  • Svar på tråden Får inte ihop livet
  • Anonym (M)

    Om ni har det bra ekonomisk så sluta jobba eller skaffa deltids jobb. 

  • Tow2Mater

    Hur många barn har ni? Ar någon tillräckligt gammal att ta ansvar for hushållsuppgifter och annat?

    Barnens fritidsaktiviter - har de mer än en var, kan ni ju ta bort där.

    Husdjur som tar tid?

  • Anonym (Mimmi)

    Gå ner mer i tid. Skaffa hjälp hemma, t ex städ. Avlastning med barnen. Få mannen att byta arbete. Exempel. 

    Samt, eftersom ni bara är sambos, se till att säkra din egen ekonomi, så du inte står där fattig om han lämnar dig. Du möjliggör för honom att ha en karriär med konsekvensen att du har mindre pengar och mer ansvar för hem och familj. 

  • Dexter dot com

    Gå ner i arbetstid och se till att sambon kompenserar dig ekonomiskt och umgås med din pappa men låt honom köpa in hjälpen han behöver.

  • coffeeaddict slash workoutaholic

    Oj, vilka råd. Direkt in i kvinnofällan.