• fredrikje

    God man "tvingade" mig byta bank. Bank sa att historik skulle finnas kvar. Nu kommer jag ej åt den. Swedbank

    För lite mer än ett år sedan var jag tvungen att ta hjälp av god man. Hon var inte hjälpsam på något sätt, kan jag varna om. 


    För att kunna "hjälpa" mig var jag tvungen att byta bank från Swedbank Sjuhärad till den lokala Swedbank. Eftersom jag vid detta lag börjat få riktigt lågt förtroende för min gode man och systemet frågade jag flera gånger om något skulle ändras. Jag frågade specifikt huruvida jag kunde komma åt min bankhistorik på det nya kontot. God man och bankman sa båda ja, vid flera tillfällen. 
    Efter någon dag när jag loggar in på banken är all historik rensad. Jag ringer det lokala kontoret, mitt förra kontor och jag går in på lokala kontoret och försöker reda ut situationen. Det enda de kan säga är att det är tragiskt att bankmannen sa så men att jag gärna kan få köpa min historik utskriven (den ligger i ett helt annat system?!?!) för 300/kvartal i utdrag. . Nu behöver jag historiken för vissa ansökningar till fonder, bidrag samt försäkringsärenden. Jag har haft inbrott.
    Är detta en vägg? Finns det något man kan göra? Har ej råd att betala allt per kvartal, vet ej exakta datum saker är inköpta, och för vissa ansökningar behövs fullkomlig historik en viss tid bakåt.
    Finns det någon kunskap om detta? Vad göra?
    Mvh 
Svar på tråden God man "tvingade" mig byta bank. Bank sa att historik skulle finnas kvar. Nu kommer jag ej åt den. Swedbank