• Kickann01

    Fästingar

    Hej! jag Skulle behöva hjälp va jag kan använda mot fästingar när det gäller hund för vi kommer även få barn nu om cirka en månad o är lite osäkra vilket medel eller vad man kan använda för fästingar när det gäller hunden som barnet inte regerar på och undrar om ni har några tips

  • Svar på tråden Fästingar
  • Anonym (Li)

    Har tidigare hört att man behöver få utskrivet nåt medel om man ska ha ett som inte går över till människor på samma sätt. Nu ska väl inte bebisen gosa med hunden denna sommaren ändå men förstår att ni vill ha nåt som känns tryggt.

  • enola

    Jag tycker att fästingtabletter är det bästa till hund. Så är det ingen risk att barnet exponeras heller :)

  • Anonym (Tick)

    För att skydda din hund mot fästingar kan du använda fästinghalsband eller fästingmedel som är säkra för både hunden och det kommande barnet. Det finns även naturliga alternativ som eteriska oljor eller äppelcidervinäger som kan vara effektiva. Se till att hålla gräsmattan kortklippt och undvik områden med högt gräs där fästingar trivs. Kom också ihåg att regelbundet kontrollera hunden efter promenader i naturen och ta bort eventuella fästingar så fort som möjligt. Lycka till med er lilla familjemedlem!

  • Olsdotter
    Kickann01 skrev 2024-04-17 12:12:59 följande:
    Fästingar

    Hej! jag Skulle behöva hjälp va jag kan använda mot fästingar när det gäller hund för vi kommer även få barn nu om cirka en månad o är lite osäkra vilket medel eller vad man kan använda för fästingar när det gäller hunden som barnet inte regerar på och undrar om ni har några tips


    AdTab receptfri tablett mot fästingar, ett alternativ som absolut inte kan skada barnet.
  • Dexter dot com
    Olsdotter skrev 2024-04-19 19:17:48 följande:
    AdTab receptfri tablett mot fästingar, ett alternativ som absolut inte kan skada barnet.
    Har du erfarenhet av den tabletten ? Är det 100% skydd?
  • Olsdotter
    Dexter dot com skrev 2024-04-20 10:59:46 följande:
    Har du erfarenhet av den tabletten ? Är det 100% skydd?
    Ja, och jag tycker hittills att det går bra även om jag inte vet än hur effektivt det är. Ska dock funka lika bra som receptbelagda medel.
Svar på tråden Fästingar