• AllGoodNamesRGone

    Positivt test 16 dagar efter Ovitrelle

    Jag har precis tjuvtestat och testade positivt 16 dagar efter Ovitrelle och är på RD11 med ett 2 dagars embryo.


    Tog sprutan den 1 april och är idag den 16 april. Kan jag lita på resultatet? Blev såklart helt överväldigad då vi har försökt flera år och alltid haft negativa test och nu vet jag inte om jag kan lita på resultatet (Tagit cb digitala). 

  • Svar på tråden Positivt test 16 dagar efter Ovitrelle
  • AllGoodNamesRGone

    Uppdatering. Tog nu ett test dag 17 (clearblue veckoindikator) som visade gravid 2-3 veckor så börjar tro jag kan lita på det. Men ni får gärna komma med egna erfarenheter. 

  • Citronsmör

    Jag har testat positivt av bara Ovitrelle i typ 12 dagar, men 16-17 dagar efter låter osannolikt att det skulle vara på grund av Ovitrelle. Jag föredrar test som man kan se linjerna själv på, eftersom man då kan se om det är stark eller svag linje och om den blir starkare eller svagare.

  • AllGoodNamesRGone
    Citronsmör skrev 2024-04-18 10:34:24 följande:

    Jag har testat positivt av bara Ovitrelle i typ 12 dagar, men 16-17 dagar efter låter osannolikt att det skulle vara på grund av Ovitrelle. Jag föredrar test som man kan se linjerna själv på, eftersom man då kan se om det är stark eller svag linje och om den blir starkare eller svagare.


    Okej jag har testat med både digitala och där man det strecken själv men tror inte man kan stirra sig blind där om strecken blir starkare eller inte. När jag tog första testet på em 16/4 var det ganska tydligt streck, sedan när jag tog med morgonurin dagen efter (17/4) var strecket inte alls lika tydligt (hade druckit en hel del kvällen innan) sedan samma dag tog jag sent på kvällen igen och då var där ett riktigt tydligt och starkt streck. Urinen måste helt enkelt ha varit mer koncentrerad då. 


    Tack för input iallafall. Eftersom jag fortfarande testar positivt 18 dagar efter Ovitrelle och testen blir tydligare så har vi nog äntligen lyckats. Nu hoppas vi det håller hela vägen också. 

  • Citronsmör
    AllGoodNamesRGone skrev 2024-04-18 15:22:45 följande:

    Okej jag har testat med både digitala och där man det strecken själv men tror inte man kan stirra sig blind där om strecken blir starkare eller inte. När jag tog första testet på em 16/4 var det ganska tydligt streck, sedan när jag tog med morgonurin dagen efter (17/4) var strecket inte alls lika tydligt (hade druckit en hel del kvällen innan) sedan samma dag tog jag sent på kvällen igen och då var där ett riktigt tydligt och starkt streck. Urinen måste helt enkelt ha varit mer koncentrerad då. 


    Tack för input iallafall. Eftersom jag fortfarande testar positivt 18 dagar efter Ovitrelle och testen blir tydligare så har vi nog äntligen lyckats. Nu hoppas vi det håller hela vägen också. 


    Vad kul! Hoppas att det fortsätter så! Ja, morgonurin har alltid gett svagare streck för mig också - em ger starkare. När man jämför streck bör man ta testen samma tid på dygnet och inte ha alltför stora skillnader i vätskeintag. Man bör också kolla flera dagar i rad snarare än att jämföra två dagar med varandra.
  • AllGoodNamesRGone

    Ja precis förstår. Tagit 4 dagar på raken nu på em (blir tyvärr vid lite olika tider då jag jobbar obekvämt) men starkare blir det. Skrattande Känner att för mitt egna bästa kanske jag ska sluta hålla på testa så mycket nu. Men är verkligen svårt att ta in det. 

Svar på tråden Positivt test 16 dagar efter Ovitrelle