• Latable

    Konfrontera otrohet. Vad hade du gjort utifrån given info?

    Min partner har valt att avsluta vårt mångåriga förhållande. Kom som en blixt från klarblå. Vi har barn och en i övrigt väl fungerande och lycklig familj, trodde jag.
    På frågan om det finns någon annan så är svaret nej. Varken träffat någon eller känslor för någon.
    Magkänslan säger att jag skall vara vaksam.
    Detektivarbetet har gett motbevisande material. Svart på vitt. Sex har ej förekommit. 

    Hur hade du valt att konfrontera din partner?

  • Svar på tråden Konfrontera otrohet. Vad hade du gjort utifrån given info?
  • Anonym (K)

    Se till att barnen är ur hemmet. Sedan hade jag läst lusen av den där avskrädeshögen till människa. Skrikande hade garanterat förekommit och alla fula ord jag kunde, plus en hel del nya. Jag hade rivit upp himmel och jord och låtit det regna ner över honom. Efteråt hade jag informerat varenda person vi känner, i sinom tid, om vad han haft för sig. Nämn något så kan jag nästan garantera att jag hade gjort det. Inte heller uteslutet att jag skulle repa lacken på hans bil eller liknande destruktiva saker.

    Hell hath no fury like a woman scorned.

  • Latable
    Anonym (K) skrev 2024-04-14 23:53:49 följande:

    Se till att barnen är ur hemmet. Sedan hade jag läst lusen av den där avskrädeshögen till människa. Skrikande hade garanterat förekommit och alla fula ord jag kunde, plus en hel del nya. Jag hade rivit upp himmel och jord och låtit det regna ner över honom. Efteråt hade jag informerat varenda person vi känner, i sinom tid, om vad han haft för sig. Nämn något så kan jag nästan garantera att jag hade gjort det. Inte heller uteslutet att jag skulle repa lacken på hans bil eller liknande destruktiva saker.

    Hell hath no fury like a woman scorned.


    Låter som en bra plan. Hade du valt att köra all in direkt?
    Själv tänkte jag först lägga fram namnet och fråga om namnet låter bekant? och här själv njuta av hur ställd och stressad ex partnern. Nya lögner kommer garanterat ploppa upp vilka jag direkt kommer kunna ställa relevanta följdfrågor till.
    Tänkte mao hinna med att njuta lite av paniken mitt i det tragiska och usla beteendet.

  • Latable
    Anonym (M) skrev 2024-04-15 00:02:43 följande:

    Vad vill du uppnå? 


     


    Njuta av att se skammen infinna sig på djupet.
    Se reaktionen 
  • Anonym (Gammal man)

    Tråkigt att nu inte längre är tillsammans. Din partner hat avslutat förhållandet. Du gör självklart ingenting med den informationen du har. Ni är inte längre tillsammans. Ert förhållande är över.

    Allt annat är bara att sätta dig på en nivå du för evigt kommer ångra. Om några år kommer du vara fri lycklig och komma ihåg vad du precis läst.

    Från denna dag behöver du bara fokusera på dig egen lycka. 

  • Anonym (Ingenting)

    Hade inte gjort nånting med informationen. Vill han inte vara ihop så vill han inte, oavsett orsak. Det kommer inte förändras av att jag drar upp otrohet. Det du bör fokusera på är att ni faktiskt har barn ihop och att ni ska kunna samarbeta om dom. Det blir väldigt jobbigt för barnen om deras föräldrar ska bråka hela tiden. Sköt dig själv o lita på att karma så småningom slår till.

  • Dexter dot com

    Eftersom er relation är över hade jag valt att inte göra någonting mer än fokusera på att gå vidare . Förstår inte varför man lägger energi på någon som valt att avsluta relationen.

  • Lynx123
    Anonym (K) skrev 2024-04-14 23:53:49 följande:

    Se till att barnen är ur hemmet. Sedan hade jag läst lusen av den där avskrädeshögen till människa. Skrikande hade garanterat förekommit och alla fula ord jag kunde, plus en hel del nya. Jag hade rivit upp himmel och jord och låtit det regna ner över honom. Efteråt hade jag informerat varenda person vi känner, i sinom tid, om vad han haft för sig. Nämn något så kan jag nästan garantera att jag hade gjort det. Inte heller uteslutet att jag skulle repa lacken på hans bil eller liknande destruktiva saker.

    Hell hath no fury like a woman scorned.


    Är du 14 år gammal? Vad tjänar sådant barnrumpebeteende till annat än att förlora all värdighet? Hoppas att TS inte tar det du skriver på allvar!
  • Latable

    Ok jag fattar. Låter sunt att lägga energin på bättre tankar.
    Det jäkliga är att vi ska bo tillsammans i några månader till innan jag slipper eländet. Situationen upplevs helt vrickad.

  • Core
    Latable skrev 2024-04-15 00:09:39 följande:

    Låter som en bra plan. Hade du valt att köra all in direkt?
    Själv tänkte jag först lägga fram namnet och fråga om namnet låter bekant? och här själv njuta av hur ställd och stressad ex partnern. Nya lögner kommer garanterat ploppa upp vilka jag direkt kommer kunna ställa relevanta följdfrågor till.
    Tänkte mao hinna med att njuta lite av paniken mitt i det tragiska och usla beteendet.


    Var den större människan. Lämna beviset framme, och säg inte ett ord mer till människan över huvud taget. DET känns i själen. Härjar du och håller på tänker han efteråt att han gjorde rätt val, ge honom inte det
Svar på tråden Konfrontera otrohet. Vad hade du gjort utifrån given info?