• Anonym (Ledsen)

    Hotar med att slå på mig under bråk

    Hej, en jobbig situation här. Jag har varit tillsammans med min kille väldigt länge men idag under bråk uttryckte han att han skulle slå på mig om jag inte lämnade honom ifred. Vet att han man kan säga saker när man är arg men det chockar mig att just han säger så? han tog tag i mig och puttade mig på soffan men inte så att jag gjorde illa mig men undrar varför han börjat bete sig såhär? vet inte hur jag ska tänka eller göra just nu

  • Svar på tråden Hotar med att slå på mig under bråk
  • Anonym (Lämna)

    Du behöver inte förstå. Det enda som är viktigt nu är att han är farlig, din uppgift är inte att lösa detta. han kan haft en  dysfunktionell uppväxt och varit med om hemska saker, det är inte ditt problem eller ditt ansvar. 


    vuxna personer tar själva ansvar för sina känslor och sitt egna bagage i en relation. 


    Ditt ansvar är just nu att lämna. 

  • Anonym (K)

    Jaa jag undrar ju varför du inte lämnade honom ifred redan tidigare? Måste ha funnits signaler att han inte ville fortsätta bråka.

    Utöver det - LÄMNA HONOM NU!!

  • Anonym (C)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-04-14 17:47:26 följande:
    Hotar med att slå på mig under bråk

    Hej, en jobbig situation här. Jag har varit tillsammans med min kille väldigt länge men idag under bråk uttryckte han att han skulle slå på mig om jag inte lämnade honom ifred. Vet att han man kan säga saker när man är arg men det chockar mig att just han säger så? han tog tag i mig och puttade mig på soffan men inte så att jag gjorde illa mig men undrar varför han börjat bete sig såhär? vet inte hur jag ska tänka eller göra just nu


    Har han börjat med annat som att kalla dig för en massa saker och att det är därför som ni bråkar?

    Eller gillar du bara att hålla på och bråka med han hela dagarna även fast han säger att du ska sluta? 
  • Anonym (Gudsfruktan)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-04-14 17:47:26 följande:
    Hotar med att slå på mig under bråk

    Hej, en jobbig situation här. Jag har varit tillsammans med min kille väldigt länge men idag under bråk uttryckte han att han skulle slå på mig om jag inte lämnade honom ifred. Vet att han man kan säga saker när man är arg men det chockar mig att just han säger så? han tog tag i mig och puttade mig på soffan men inte så att jag gjorde illa mig men undrar varför han börjat bete sig såhär? vet inte hur jag ska tänka eller göra just nu


    LÄMNA NU
  • Nomanisanisland
    Tow2Mater skrev 2024-04-14 18:50:56 följande:

    Varfor lämnade du honom inte ifred? Vad ledde upp till det hela?


    Det är inte okej att hota med våld oavsett.
  • Tow2Mater
    Nomanisanisland skrev 2024-04-29 20:10:24 följande:
    Det är inte okej att hota med våld oavsett.
    Kanske inte, men hade jag en  efterhängsen partner efter mig konstant som inte lyssnade på vad jag sa - att lämna mig ifred - skulle nog jag också putta till slut.
Svar på tråden Hotar med att slå på mig under bråk