• mormor 1965

    Hjälp mig välja handväska

    Insåg häromdagen att jag skulle villhöva en ny handväska. Den ska vara liten och behöver inte rymma mer än typ mobil, nycklar, plånbok och kanske ett glasögonfodral. Den ska gå att dra över axeln, typ crossbody ( heter det så?)
    den ska vara rätt vardaglig och inte snobbig eller av dyrt märke.
    pris under 3000 kronor helst.
    Lädret eller mocka och ganska relaxed look. Är osäker på om jag vill ha den i taupe,brun eller svart. Har kollat lite påArkets samt en modell som heter Flattered Hedda.
    Hjälp med tips?

  • Svar på tråden Hjälp mig välja handväska
  • Rosadrömmar

    Det låter som att du har en ganska klar bild av vad du letar efter, vilket är bra! Här är några tips på handväskor som kan passa dina kriterier:


    Arket Mini Leather Crossbody: Denna väska från Arket är liten och praktisk, perfekt för att bära runt dina nödvändigheter. Den finns i flera olika färger, inklusive taupe, brun och svart.

    Flattered Hedda Crossbody: Flattered Hedda är en annan bra modell att överväga. Den har en avslappnad look och är tillverkad av högkvalitativt läder.

    & Other Stories Leather Crossbody: & Other Stories erbjuder en rad olika crossbody-väskor i läder och mocka. De har många alternativ under 3000 kronor.

    H&M Leather Crossbody: H&M är ett annat märke att överväga. De har flera läder- och mockaväskor som är både stiliga och prisvärda.

    Kom ihåg att det viktigaste är att du känner dig bekväm och nöjd med ditt val. 

  • Zouxman

    Lägg in betalkort i mobilen så kan du skippa plånboken,  har du dessutom möjlighet att installera ett Yale kodlås på ytterdörren så slipper du nycklar också.

  • Rosadrömmar
    Zouxman skrev 2024-04-14 18:50:02 följande:

    Lägg in betalkort i mobilen så kan du skippa plånboken,  har du dessutom möjlighet att installera ett Yale kodlås på ytterdörren så slipper du nycklar också.


    Smart
  • Zouxman

    Innan nån säger det... idkort går att ha digitalt också, Freja eller bankid. Körkortet sitter i solvisiret i bilen, ifall man stöter på en polis som inte fågg ligga på länge.

  • Lönnsirap

    Spontant skulle jag tittar på mango och Zalando och helt enkelt köpt det jag gillat. Men det är ju för att jag ju troligen i första hand letat efter andra färger än just svart. Men väldigt mycket finns ju i de tre färgerna du funderar på. 

    Eftersom budgeten är under 3000 funkar det ju också att helt enkelt åka in till en fysisk väskbutik och titta, eller t.o.m Åhlens. 

  • Rosadrömmar
    Zouxman skrev 2024-04-14 19:29:27 följande:

    Innan nån säger det... idkort går att ha digitalt också, Freja eller bankid. Körkortet sitter i solvisiret i bilen, ifall man stöter på en polis som inte fågg ligga på länge.


    Wow smart då lämnar körkort i bilen
  • Lönnsirap
    Rosadrömmar skrev 2024-04-14 20:15:07 följande:
    Wow smart då lämnar körkort i bilen
    Det bygger ju dock på att bara köra en bil och inte på att man då och då faktiskt kör någon annans.

    Och TS frågade väl inte efter lösningar för att inte bära väska, utan efter modeller där nycklar, plånbok, mobil och "kanske" ett glasögonfodral.

    Körkortet är väl det minsta problemet.
  • Zouxman
    Lönnsirap skrev 2024-04-14 20:21:45 följande:
    Det bygger ju dock på att bara köra en bil och inte på att man då och då faktiskt kör någon annans.

    Och TS frågade väl inte efter lösningar för att inte bära väska, utan efter modeller där nycklar, plånbok, mobil och "kanske" ett glasögonfodral.

    Körkortet är väl det minsta problemet.
    Jag la fram förslag som jag tänkte skulle ge TS större valfrihet. Jag kör flera bilar själv i tjänsten, men räknar med att klara mig utan körkortet om jag mot förmodan skulle bli stoppad.

    Förslaget jag ger eliminerar ju inte en väska, TS vill ju fortfarande ha mobil och kanske ett glasögonfodral med sig. Med mitt förslag så är glasögonfodral inte längre ett kanske utan ett faktum att det får plats.
Svar på tråden Hjälp mig välja handväska