• Anonym (Snöfall)

    Sambo spelar dataspel jämt

    Min sambo sitter framför datorn från det att han går upp på morgonen tills det att han går och lägger sig. Förutom när han är på jobbet då. Han är 40 år. 


    Spelar han inte, då sitter han kvar där inne i datarummet och är på sin mobil. Skickar på snapchat till kompisar, kollar inte vet jag vad för saker. Jag sitter själv ute i vardagsrummet. 


    Hur umgås ni andra i förhållanden med varandra? För han verkar tycka det är tråkigt att bara sitta och prata med mig. Det kanske är tråkigt? Jag har köpt relationsspel som han hatar, han vill inte ens prova. Och äter vi mat, då sitter han med sin telefon. Jag blir galen.

    Vad ska jag göra? Hur ska jag få min sambo att vilja umgås med mig?

  • Svar på tråden Sambo spelar dataspel jämt
  • Anonym (Jo)

    Börja leva ditt eget liv istället. Antingen börjar han sakna dig efter ett tag eller så inser du att han inte bryr sig och lämnar honom.

  • Anonym (Snöfall)

    Jag lever mitt eget liv, när jag inte arbetar så har jag intressen jag lägger tid på. Men inte dygnet runt.

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Snöfall) skrev 2024-04-12 19:31:43 följande:

    Jag lever mitt eget liv, när jag inte arbetar så har jag intressen jag lägger tid på. Men inte dygnet runt.


    Åker du hemifrån på saker, umgås med vänner osv? Om du redan haft det så här ett längre tag är det dags att prata med karln... Berätta att du känner dig bortglömd, att ni lever skilda liv eller vad du nu känner. Fråga hur ni ska kunna få relationen på banan igen. Utvärdera svaret du får. Säkert säger han att jojo, klart ni ska försöka! Många glömmer det inom en vecka tyvärr.... Men en del vaknar upp så klart och anstränger sig.
  • Anonym (4)

    Men dumpa....

    Så jävla oattraktivt med en datorspelsberoende tönt. 
    Plus att att inte vårdar er relation. 

  • Anonym (A)

    Skulle lämna om han inte hade ändrat sig. Tycker inte att det är vuxet beteende av honom.

  • Anonym (Mannen)

    Gör saker tillsammans på rutin.

    * Ät middag tillsammans.
    * Träna tillsammans 
    * Gå ut tillsammans
    * Titta på en serie tillsammans.

    Det är så män vill umgås.

  • Anonym (Urk)

    Men snälla. Lämna honom. Du har väl någon som helst självrespekt?

  • Anonym (Snöfall)

    Anonym (mannen), tack för förslagen! 

  • Viket
    Anonym (Snöfall) skrev 2024-04-12 19:16:21 följande:
    Sambo spelar dataspel jämt

    Min sambo sitter framför datorn från det att han går upp på morgonen tills det att han går och lägger sig. Förutom när han är på jobbet då. Han är 40 år. 


    Spelar han inte, då sitter han kvar där inne i datarummet och är på sin mobil. Skickar på snapchat till kompisar, kollar inte vet jag vad för saker. Jag sitter själv ute i vardagsrummet. 


    Hur umgås ni andra i förhållanden med varandra? För han verkar tycka det är tråkigt att bara sitta och prata med mig. Det kanske är tråkigt? Jag har köpt relationsspel som han hatar, han vill inte ens prova. Och äter vi mat, då sitter han med sin telefon. Jag blir galen.

    Vad ska jag göra? Hur ska jag få min sambo att vilja umgås med mig?


     


    Du ska dumpa, detta är ingen kärlek han har dig bara för att de inte ska eka tomt i huset/lägenheten 

    Är man sambo så är man två och då gör man saker tillsammans och låter den andra ha egentid typ 1,2 dagar i veckan typ utgång med vänner 

    nä sparka sönder spelet och kasta nyckel på han och gå nu och inte i morgon 

  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Snöfall) skrev 2024-04-12 19:50:56 följande:

    Anonym (mannen), tack för förslagen! 


    Sedsn behöver du säga till honom att du vill umgås med honom och att det är viktigt för dig. Du måste berätta om dina behov.

    Många män har knappt något behov alls av att umgås med sin partner. Så om du inte säger något så antar han antagligen att du har liknande behov som honom.
Svar på tråden Sambo spelar dataspel jämt