• Anonym (MrsRabbit)

    3e graviditeten på 12 mån

    Detta är min 3e graviditet på 1 år. Oönskad.
    Varför...varför ska männen ha det så jävla förspänt.
    Min man kan liksom leva som vanligt. Gå till jobbet. Hänga med polarna. Köra hoj.
    Äta. Sova. Ha ett jämnt humör.
    Det är så orättvist att det inte pratas om p-piller för män i mycket större utsträckning.
    Jag har sagt till min man att nu MÅSTE han göra en vasektomi.
    O det sa han 1a graviditeten förra året också...för 1 år sedan.
    Fy faan.
    Jag känner mig hemsk. Tänker på alla som kämpar för att bli gravida. 
    O jag blir det hur lätt som helst tydligen.
    Det är så orättvist.
    Nu måste jag återigen genomgå en abort.
    Humörsvängningar.
    Sprutor.
    Viktökning.
    Fan fan fan alltså.
    Nej, det är knte på tal att behålla det för han har efterlämnat 2 barn med diagnoser och låg begåvning. Han är inte ett bra avelsdjur helt enkelt. Men jag älskar honom och har accepterat att vi aldrig skulle få barn tsm, även om jag egentligen ville ha åtminstone 1 till själv. Han känner samma sak som mig så vi är helt överens.  Nu ska han bara få tummen ur * och få en vasektomi gjord.

  • Svar på tråden 3e graviditeten på 12 mån
  • Anonym (MrsRabbit)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-04-10 19:12:07 följande:

    Behåll barnet och njut 


    Nej nejnejnej, jag är över 40. Är mitt uppe i karriären och vill ABSOLUT INTE ha fler barn nu.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (MrsRabbit) skrev 2024-04-10 19:08:35 följande:
    3e graviditeten på 12 mån

    Detta är min 3e graviditet på 1 år. Oönskad.
    Varför...varför ska männen ha det så jävla förspänt.
    Min man kan liksom leva som vanligt. Gå till jobbet. Hänga med polarna. Köra hoj.
    Äta. Sova. Ha ett jämnt humör.
    Det är så orättvist att det inte pratas om p-piller för män i mycket större utsträckning.
    Jag har sagt till min man att nu MÅSTE han göra en vasektomi.
    O det sa han 1a graviditeten förra året också...för 1 år sedan.
    Fy faan.
    Jag känner mig hemsk. Tänker på alla som kämpar för att bli gravida. 
    O jag blir det hur lätt som helst tydligen.
    Det är så orättvist.
    Nu måste jag återigen genomgå en abort.
    Humörsvängningar.
    Sprutor.
    Viktökning.
    Fan fan fan alltså.
    Nej, det är knte på tal att behålla det för han har efterlämnat 2 barn med diagnoser och låg begåvning. Han är inte ett bra avelsdjur helt enkelt. Men jag älskar honom och har accepterat att vi aldrig skulle få barn tsm, även om jag egentligen ville ha åtminstone 1 till själv. Han känner samma sak som mig så vi är helt överens.  Nu ska han bara få tummen ur * och få en vasektomi gjord.


    Kondom? Inte ha sex under ägglossningen? Du hade ju också kunnat vägra ha sex förrän efter vasektomin är gjord.  Vill du inte bli gravid är det ju lika mycket DITT ansvar att inte bli det. 

  • Aniiee

    Varför ska han knipsa? Det är du som inte vill bli gravid, gör det själv. 


    It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Anonym (Anna)

    Vilken jobbig sits ts. Lyssna inte på de dömande kommentarerna. Det är jättejobbigt att bli oplanerat gravid.

    Att hans tidigare barn har diagnoser behöver ju dock inte betyda att ert gemensamma barn skulle få det, även om risken kanske ökar. Men du vet såklart bäst själv vad som är rätt beslut för dig och er.

    Har du något preventivmedel ts? Jag själv tål inte hormonerna i p-piller och när vi har kört med kondom så har jag blivit gravid ändå utan att fatta hur det gick till (vilket ledde till en underbar liten pojke men nu vill jag inte ha fler). Så nu kombinerar jag caya pessar + pessargel och kondom, än så länge har det funkat. 

  • Spucks
    Aniiee skrev 2024-04-10 19:48:26 följande:

    Varför ska han knipsa? Det är du som inte vill bli gravid, gör det själv. 


    Enligt TS är de ju överens om att de inte vill ha fler barn, och det är ett mycket större ingrepp för en kvinna än för en man. Därför är det absolut rimligt att begära en vasektomi i TS läge.

    TS, som Tow2Mater sa: vägra sex tills han har gjort en vasektomi.
  • Anonym (J)
    Aniiee skrev 2024-04-10 19:48:26 följande:

    Varför ska han knipsa? Det är du som inte vill bli gravid, gör det själv.



    Det är såklart enklare för TS om hennes nuvarande samt alla framtida partners steriliserar sig än om hon själv gör det.
  • Anonym (J)
    Spucks skrev 2024-04-21 09:47:55 följande:
    Enligt TS är de ju överens om att de inte vill ha fler barn, och det är ett mycket större ingrepp för en kvinna än för en man. Därför är det absolut rimligt att begära en vasektomi i TS läge.

    TS, som Tow2Mater sa: vägra sex tills han har gjort en vasektomi.
    Han skulle kanske steriliserat sig redan om han ville. 

    Men han kan vägra sterilisera sig och TS kan vägra ha sex givetvis.
Svar på tråden 3e graviditeten på 12 mån