• Peterheter

    Här är tråden där vi män peppar varandra för att lära oss att skita i kvinnor

    Vi ser hur alla hur många desperata män det finns på FL. Min uppmaning till alla er: sluta vara desperata! Kvinnorna avskyr det, och ni själva kommer bara bli olyckligare.

    Det vi istället måste göra är att lära oss mentalt att skita i kvinnor. Det finns annat i livet, och precis som med all annan träning handlar det om vana. Efter att ni skiter i kvinnor ett tag kommer behovet att sjunka, för att sakta ebba ut och försvinna. Allt handlar om vad man tänker på.

    Kan du inte sluta tänka på kvinnor är det en svaghet som du måste arbeta bort. Inse också att de allra flesta män inte kommer få någon, det är bara de rikaste och bästa entreprenörerna som kommer få kvinnor i framtiden. Och då räknar jag INTE med folk som bildar par av ömsesidig desperation, sådana finns det tyvärr många av också. Bli inte en sådan.

    Mina tips är:

    1) Ta små steg. Sätt upp ett mål att inte prata med kvinnor på en dag. Känn framgång och stolthet när du lyckas med det. Efter det, prata inte med kvinnor på en vecka. Fortsätt med små steg i rätt riktning. Jag lovar dig att du både kommer bli lyckligare och känna en inre stolthet.

    2) Hitta substitut. Kolla på porr en gång i veckan (det är inte hälsosamt att aldrig runka)., men inte oftare än så. Fokusera på träning, jobb och intressen. Se till att fylla din dag med detta.

    3) Prata aldrig med kvinnor, titta inte på dem och behandla dem som luft. Inte nog med att det kommer göra dig gott, kvinnorna kommer uppskatta att de slipper lågstatusmän som de bara tycker är jobbiga. Är du på en arbetsplats och måste interagera med kvinnor kan du se dem som män. Var hövlig och artig, men erbjud dem aldrig den där ewxtra hjälpen, ge dem aldrig komplimanger för nya firsyrer eller kläder osv.

    Syftet med tråden är att hjälpa män att må bättre. Ni kommer inte må bättre av att fortsätta jaga kvinnor ni ändå aldrig kommer få. Skit i dem istället. Jag har lyckats med detta, och man mår så mycket bättre. Därför vill jag hjälpa andra, eftersom jag själv känner mig så pass stark att jag kan göra det.

  • Svar på tråden Här är tråden där vi män peppar varandra för att lära oss att skita i kvinnor
  • Anonym (Kvinna)
    Peterheter skrev 2024-04-10 09:08:42 följande:
    Är du på en arbetsplats och måste interagera med kvinnor kan du se dem som män. Var hövlig och artig, men erbjud dem aldrig den där ewxtra hjälpen, ge dem aldrig komplimanger för nya firsyrer eller kläder osv.

    Överlag en jätteintressant trådstart och jag tror att det finns många poänger i en hel del av det du skriver. Det jag citerar tyckte jag var extra intressant. Det sitter ihop lite med det du skriver om att kvinnor vill slippa vissa män (minns inte riktigt hur det stod).


    Det du skriver här tycker jag nämligen är så fullkomligt självklart (liksom en del annat i din text). Jag vill inte bli särbehandlad på jobbet för att jag är kvinna. Håller en man på så som du avråder från tycker jag bara att han är oproffsig konstig, slemmig, irriterande. Jag hade en sån chef. Ingen kvinna på jobbet gillade honom. 


    När jag läser din text är det genomgående lite så, eller iaf åt det hållet - att det beteende du avråder från är just sånt jag tycker illa om. Så: spot on! Du har kommit fram till vad som är vanlig hyfs! :) 

    Det jag funderar över är varifrån du fick de där jobbiga beteendena, som du nu slutat med, ifrån. Varför trodde du att det var ett bra sätt att bete sig? 

    Jag tycker mig se det från fler användare här att de tror att kvinnor behöver någon sorts specialbehandling. Du tipsar om att behandla kvinnor som män. Men det gör du inte - du behandlar oss som människor istället för sexobjekt, fantasiobjekt eller märkliga väsen - något som kvinnor såååå länge har kämpat för att slippa. 


    Men hur kom det sig från början att du trodde att kvinnor skulle behandlas som något annat än människor? 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag kan inte se kvinnor som män. Det går bara inte. Jag erbjuder mig t ex att ta nåt som är tungt, så att hon slipper.

  • Peterheter
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-04-10 09:37:09 följande:

    Överlag en jätteintressant trådstart och jag tror att det finns många poänger i en hel del av det du skriver. Det jag citerar tyckte jag var extra intressant. Det sitter ihop lite med det du skriver om att kvinnor vill slippa vissa män (minns inte riktigt hur det stod).


    Det du skriver här tycker jag nämligen är så fullkomligt självklart (liksom en del annat i din text). Jag vill inte bli särbehandlad på jobbet för att jag är kvinna. Håller en man på så som du avråder från tycker jag bara att han är oproffsig konstig, slemmig, irriterande. Jag hade en sån chef. Ingen kvinna på jobbet gillade honom. 


    När jag läser din text är det genomgående lite så, eller iaf åt det hållet - att det beteende du avråder från är just sånt jag tycker illa om. Så: spot on! Du har kommit fram till vad som är vanlig hyfs! :) 

    Det jag funderar över är varifrån du fick de där jobbiga beteendena, som du nu slutat med, ifrån. Varför trodde du att det var ett bra sätt att bete sig? 

    Jag tycker mig se det från fler användare här att de tror att kvinnor behöver någon sorts specialbehandling. Du tipsar om att behandla kvinnor som män. Men det gör du inte - du behandlar oss som människor istället för sexobjekt, fantasiobjekt eller märkliga väsen - något som kvinnor såååå länge har kämpat för att slippa. 


    Men hur kom det sig från början att du trodde att kvinnor skulle behandlas som något annat än människor? 


    Det handlar uteslutande om desperation. Alltför många män är slavar till sin sexdrift, vilket gör att de inte kan kontrollera sina tankar och sitt beteende. Det jag förespråkar är att man dels måste inse fakta (du kommer inte få någon, och dels att man måste sluta vara desperat genom att bygga upp en inre stolthet.

    När jag går förbi en supersnygg kvinna på gatan fokuserar jag för att inte ens slänga en blick åt hennes håll. Hon passerar bara i periferin. Efteråt känner jag mig stolt för att jag motstod frestelsen att titta. Det är bland annat så man bygger upp sin inre stolthet.
  • Peterheter
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-10 09:40:38 följande:

    Jag kan inte se kvinnor som män. Det går bara inte. Jag erbjuder mig t ex att ta nåt som är tungt, så att hon slipper.


    JO det går. Jag lovar dig. Jag var också nere i träsket en gång. Allt handlar om din mentalitet, hur du tänker. En bra början är att ignorera kvinnor fullständigt. Titta inte på dem. Prata inte med dem.
  • Anonym (Kvinna)

    Det här med att du nu behandlar kvinnor som män medan jag menar att du behandlar dem som människor - det är det som kallas att mannen är norm. När du tänker dig att du ska bete dig som vanligt tänker du att du ska bete dig som med en man - det vill säga att kvinnor för dig är något annorlunda. Det andra könet, kallade en författare som hette Beauvoir det fenomenet. 


    Jag, som inte har män som norm, ser det som att du har börjat behandla kvinnor som människor. Heja! 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Peterheter skrev 2024-04-10 09:44:14 följande:
    JO det går. Jag lovar dig. Jag var också nere i träsket en gång. Allt handlar om din mentalitet, hur du tänker. En bra början är att ignorera kvinnor fullständigt. Titta inte på dem. Prata inte med dem.
    Det går inte. Jag vill titta på dom.
  • Anonym (Kvinna)
    Peterheter skrev 2024-04-10 09:43:08 följande:
    Det handlar uteslutande om desperation. Alltför många män är slavar till sin sexdrift, vilket gör att de inte kan kontrollera sina tankar och sitt beteende. Det jag förespråkar är att man dels måste inse fakta (du kommer inte få någon, och dels att man måste sluta vara desperat genom att bygga upp en inre stolthet.

    När jag går förbi en supersnygg kvinna på gatan fokuserar jag för att inte ens slänga en blick åt hennes håll. Hon passerar bara i periferin. Efteråt känner jag mig stolt för att jag motstod frestelsen att titta. Det är bland annat så man bygger upp sin inre stolthet.
    Det är ju jättebra att du har hittat ett sätt att må bättre! Men jag förstår inte hur det skulle vara pga sexdriften du betedde dig så konstigt mot kvinnor tidigare. Vill man ha umgänge med en kvinna borde man ju behandla henne bra, inte som något märkligt naturfenomen, sexobjekt eller mähä. Eller är det så att det är sexobjekt och mähän du tänder på och det är därför du inte hittar någon att leva med - de kvinnor som passar in på den beskrivningen är ju ganska få. Bara en fundering. 
  • Anonym (Stora problem om man inte kan prata med motsatta könet!)
    Peterheter skrev 2024-04-10 09:44:14 följande:
    JO det går. Jag lovar dig. Jag var också nere i träsket en gång. Allt handlar om din mentalitet, hur du tänker. En bra början är att ignorera kvinnor fullständigt. Titta inte på dem. Prata inte med dem.
    Men har man inte allvarliga problem om man inte kan prata normalt med det motsatta könet?
    Allt handlar väl inte om sexuell spänning. 
    De flesta personer av det motsatta könet ser man inte så på utan man pratar och umgås med vänner, bekanta, släkt och kollegor av det motsatta könet på ett normalt sätt.
    Sen pratar man med folk av det motsatta könet hela tiden, tex besök på bank, tandläkare, läkare, man frågar om råd i vissa affärer ja man integrerar med folk hela tiden och måste ju kunna föra ett vettigt samtal eller kunna fråga personer om hjälp och råd i olika ärenden även om dom är av det motsatta könet.
    Kan man inte titta personer av det motsatta könet i ögonen och prata på ett normalt sätt har man stora problem. 
    Allt handlar inte sexuell spänning mellan könen utan vanligt hyfs mellan könen.
    Man integrerar ju människor av bägge könen varje dag, måste vara väldigt jobbigt
    om man inte klara av det. Det är inte normalt!
  • Peterheter
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-04-10 09:48:33 följande:

    Det här med att du nu behandlar kvinnor som män medan jag menar att du behandlar dem som människor - det är det som kallas att mannen är norm. När du tänker dig att du ska bete dig som vanligt tänker du att du ska bete dig som med en man - det vill säga att kvinnor för dig är något annorlunda. Det andra könet, kallade en författare som hette Beauvoir det fenomenet. 


    Jag, som inte har män som norm, ser det som att du har börjat behandla kvinnor som människor. Heja! 


    Nej, män ger alltid kvinnor positiv särbehandling i vardagen. Jag säger att man inte ska göra det, man ska inte ge dem komplimanger, man ska inte hjälpa dem med barnvagnen på bussen, man ska inte lyfta ned den där prylen från hyllan som de inte når. Man ska behandla dem precis som andra män.
  • Anonym

    Det låter bra.
    Vi kvinnor vill inte ha komplimanger av våra manliga arbetskamrater. Vi är där för att arbeta.
    Vi vill inte att du stirrar på oss utomhus. 
    Vi vill vara i fred. Om du kallar det för att skita i oss så är det ok

Svar på tråden Här är tråden där vi män peppar varandra för att lära oss att skita i kvinnor