• Anonym (mh)

    Otrogen innan vi blev tillsammans?

    Min flickvän skrev ett flirtigt meddelande till en kille dagen efter att vi sagt till varandra att vi var exklusiva (att vi inte skulle träffa/dejta/prata med andra). Sedan blev vi ihop och har nu varit tillsammans i 3 månader. De har inte skrivit sen dess men då det skedde efter att vi sa att vi var exklusiva så stör det mig väldigt mycket. Jag har nu fått reda på det här och undrar om det räknas som otrohet? Det var helt klart flirtigt och inte vänskapligt meddelande.


  • Svar på tråden Otrogen innan vi blev tillsammans?
  • Anonym (Love)

    Vad som är otrohet eller inte kan ju inte nån annan berätta för er. Det måste ni ju komma överens om vad som gäller i ert förhållande. 

  • Anonym (Love)

    Men om ni dagen innan definerade er som exklusiva, och då uttryckligen bestämde att ni inte skulle prata med anda (sick!) ja då är det ju ett översteg över era uppsatta gränser. 

  • Anonym (mh)
    Anonym (Z2) skrev 2024-04-09 09:47:59 följande:

    Hur gamla är ni ?


    20 år 
  • Anonym (Hannelie)
    Anonym (Z2) skrev 2024-04-09 09:47:59 följande:

    Hur gamla är ni ?


    Vad har åldern att göra med om det är otrohet eller inte?
  • Anonym (S)

    Nej hon har inte varit otrogen genom att skriva till någon annan. Dessutom var ni inte tillsammans = 100 % omöjligt att vara otrogen eftersom man bara är det INOM en relation. Släpp det.

  • Anonym (bina)

    Det är förvirrande att du i rubriken skriver "innan vi blev tillsammans" men i trådstarten skriver du att ni hade bestämt att vara exklusiva. Vilket är det? 

  • Anonym (mh)
    Anonym (bina) skrev 2024-04-09 10:35:36 följande:

    Det är förvirrande att du i rubriken skriver "innan vi blev tillsammans" men i trådstarten skriver du att ni hade bestämt att vara exklusiva. Vilket är det? 


    Det var innan vi blev tillsammans. Men två veckor innan vi blev tillsammans sa vi till varandra att vi inte skulle träffa andra / dejta andra. Det är alltså det här datumet jag syftar på. Dagen efter skrev hon till killen.
  • Anonym (S)
    Anonym (mh) skrev 2024-04-09 11:04:01 följande:
    Det var innan vi blev tillsammans. Men två veckor innan vi blev tillsammans sa vi till varandra att vi inte skulle träffa andra / dejta andra. Det är alltså det här datumet jag syftar på. Dagen efter skrev hon till killen.
    Hur vet du vad hon skrev? Vad skrev hon förresten?
  • Anonym (bina)
    Anonym (mh) skrev 2024-04-09 11:04:01 följande:
    Det var innan vi blev tillsammans. Men två veckor innan vi blev tillsammans sa vi till varandra att vi inte skulle träffa andra / dejta andra. Det är alltså det här datumet jag syftar på. Dagen efter skrev hon till killen.
    Okej. För mig är dessa två saker samma sak, men det är väl för att jag är äldre än dig. 

    Hur som helst gjorde hon fel. 
Svar på tråden Otrogen innan vi blev tillsammans?