• Buster88

    Tjejer som stirrar på än.

    visste inte i vilken kategori jag skulle lägga det i

    har vart med om flera gånger nu att tjejer verkligen stirrar på mig på gymmet. ofta yngre tjejer mellan 20-25. dom ser väldigt bra ut och jag blir också intresserad av att lära känna dom så brukar söka kontakt med dom. jag är runt 35 år och ser bra ut. men när jag sökt kontakt med dom och pratat med dom och det har känts att samtalet gick väldigt bra. och jag fått mer signaler på intresse. nervositet, leenden att dom försökt imponera på mig. skrattat åt dåliga skämt.

    Men sen nästa gång vi ses på gymmet så är det som dom inte vågar kolla på mig riktigt och knappt att dom säger hej. ibland håller dom sig mest på avstånd och man kan få någon blick snabbt av dom. eller så är dom i närheten men står med ryggen i mot mig och gör allt för att undvika att kolla på mig. det här gör mig väldigt frustrerad efter som jag vill hitta kärleken men blir så osäker på mig själv när tjejerna växlar så mycket i beteende. från att verka vara kära i mig till att ignorera mig.  jag vill inte vara för på heller men har börjat fundera på om det är det dom vill att jag ska vara. att jag ska ta för mig efter som jag är äldre och är attraktiv.

    är det för dom är osäkra på vad jag tyckte om dom och att dom väntar på att jag ska ge tecken på att jag trivdes med samtalet. eller är de för dom också gillade samtalet och mig så dom blir jätte nervösa nästa gång vi ses?

    varför håller tjejer på så här ? 

  • Svar på tråden Tjejer som stirrar på än.
  • Anonym (Min teori)

    Min teori (som jag baserar på mina egna och kompisars upplevelser) är att det du tar för intresse, som att de skrattar åt dina skämt, i själva verket är att de är obekväma med situationen. Att du brukar söka kontakt med yngre tjejer på gymmet lär också vara något som är allmänt känt och avskräckande. Sedan nästa gång visar de tydligt att de inte vill att du kommer fram.

  • Anonym (Kanske)

    Om det är kvinnor som är såpass mycket yngre än dig, så tror jag dom förväntar sig att drivet, tryggheten, beslutsamheten ska komma från dig och dom kan fortsätta att vara lite yngre, osäkra och nervösa.

    Om dom vore självsäkra och självgående så skulle dom inte vara intresserade av en äldre man(inte gammal, men äldre än dom). Att dom är lite osäkra är nog det som ligger till grund för att dom attraheras av en trygg och säker äldre man.

  • Anonym (Disa)

    Instämmer med ovanstående, om de knappt hälsar eller kollar på dig nästa gång ni ses skulle jag tolka det som att de INTE är intresserade. 

    Och ja, om du vid flera tillfällen tagit kontakt med småtjejer så kommer rykten spridas, det kanske är därför dom stirrar på dig? 

  • Anonym (Min teori)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-04-06 15:37:17 följande:

    Om det är kvinnor som är såpass mycket yngre än dig, så tror jag dom förväntar sig att drivet, tryggheten, beslutsamheten ska komma från dig och dom kan fortsätta att vara lite yngre, osäkra och nervösa.

    Om dom vore självsäkra och självgående så skulle dom inte vara intresserade av en äldre man(inte gammal, men äldre än dom). Att dom är lite osäkra är nog det som ligger till grund för att dom attraheras av en trygg och säker äldre man.


    Fast de vänder ryggen mot honom och ignorerar  honom nästa gång? Är det för att de väntar på hans "driv"? Jag tycker inte alls att det låter så.
  • Buster88

    ja jag har också tänkt på att det kan vara så men förstår inte varför dom stirrar på mig och kollar på mig flera gånger under ett träningspass och gör en massa andra konstiga saker i min närhet för att få min uppmärksamhet. dom har oftast hållt på ett tag att fånga min uppmärksamhet innan jag går fram och pratar med dom. känner mig elak att inte gå och prata med dom då om någon så uppenbart söker kontakt.

    dom hälsar på mig bara jag hälsar först. och i bland hälsar dom först också. känns mer som dom är osäkra om dom ska hälsa eller inte. sen jäkligt nervösa. sen så förstår jag inte varför en av dom skulle stå och berätta detaljerat om sina vänner och om personliga saker för mig om jag bara var en "snuskgubbe"


    Anonym (Kanske) skrev 2024-04-06 15:37:17 följande:

    Om det är kvinnor som är såpass mycket yngre än dig, så tror jag dom förväntar sig att drivet, tryggheten, beslutsamheten ska komma från dig och dom kan fortsätta att vara lite yngre, osäkra och nervösa.

    Om dom vore självsäkra och självgående så skulle dom inte vara intresserade av en äldre man(inte gammal, men äldre än dom). Att dom är lite osäkra är nog det som ligger till grund för att dom attraheras av en trygg och säker äldre man.


    ja har fått känslan av det också. får mycket subtila signaler i från dom så har slutat tro att det bara är en slump. och dom gånger jag visat drivet och beslutsamheten så verkar dom uppskattat det mycket. men samtidigt blir jag osäker när dom verkar så nervösa och osäkra,
  • Anonym (Min teori)
    Buster88 skrev 2024-04-06 15:57:00 följande:

    ja jag har också tänkt på att det kan vara så men förstår inte varför dom stirrar på mig och kollar på mig flera gånger under ett träningspass och gör en massa andra konstiga saker i min närhet för att få min uppmärksamhet. dom har oftast hållt på ett tag att fånga min uppmärksamhet innan jag går fram och pratar med dom. känner mig elak att inte gå och prata med dom då om någon så uppenbart söker kontakt.

    dom hälsar på mig bara jag hälsar först. och i bland hälsar dom först också. känns mer som dom är osäkra om dom ska hälsa eller inte. sen jäkligt nervösa. sen så förstår jag inte varför en av dom skulle stå och berätta detaljerat om sina vänner och om personliga saker för mig om jag bara var en "snuskgubbe"


    ja har fått känslan av det också. får mycket subtila signaler i från dom så har slutat tro att det bara är en slump. och dom gånger jag visat drivet och beslutsamheten så verkar dom uppskattat det mycket. men samtidigt blir jag osäker när dom verkar så nervösa och osäkra,
    Det är absolut INTE "taskigt" att inte gå fram.
  • Anonym (Kanske)

    Nu tror jag inte att TS är en elak man som överfaller dessa stackars unga kvinnor som vissa andra i tråden.

    Det är väl bara att han är tydlig och kollar läget, är trevlig och om det kommer ett nej, att man tar det och fortsätter med sitt. Inte värre än så.

    Om TS däremot ränner efter massor av olika unga kvinnor på samma gym så skapas troligen ett rykte som inte är till någons fördel. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag vet inte. Jag skrev i en tråd om gym,och i den tråden var det mest kvinnor. Jag ombads hålla mig borta från den tråden, då jag inte var lika positiv till gym som dom var. Jag gillade inte atmosfären, att det var fina folket som var där, och att folk glodde.
    Kanske beror på vilket gym, men de jag besökt här var så. De flesta andra i den tråden sa att det var en fin gemenskap där, ingen som glodde, alla var hjälpsamma, vanligt folk som tränade.

  • Buster88
    Anonym (Kanske) skrev 2024-04-06 16:01:39 följande:

    Nu tror jag inte att TS är en elak man som överfaller dessa stackars unga kvinnor som vissa andra i tråden.

    Det är väl bara att han är tydlig och kollar läget, är trevlig och om det kommer ett nej, att man tar det och fortsätter med sitt. Inte värre än så.

    Om TS däremot ränner efter massor av olika unga kvinnor på samma gym så skapas troligen ett rykte som inte är till någons fördel. 


    haha ja folk tror nog alltid de värsta. jag är en social trevlig kille som älskar att träna. pratar med mycket folk på gymmet både killar och tjejer och känner mig omtyckt där. och nej jag springer inte efter varje yngre tjej jag ser. långt ifrån. är 2 stycken jag pratat med som jag ser regelbundet och är dels som jag fått mycket signaler ifrån. sen är de andra tjejer som kollar mycket också men skiter i dom för jag är inte intresserad ändå.

    ja precis. kollar jag inte ens läget så kan jag gå miste om min stora kärlek. och säger hon nej eller visar tydligt att hon inte är intresserad så går jag bara vidare och slutar att ge henne uppmärksamhet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Buster88 skrev 2024-04-06 16:09:46 följande:
    haha ja folk tror nog alltid de värsta. jag är en social trevlig kille som älskar att träna. pratar med mycket folk på gymmet både killar och tjejer och känner mig omtyckt där. och nej jag springer inte efter varje yngre tjej jag ser. långt ifrån. är 2 stycken jag pratat med som jag ser regelbundet och är dels som jag fått mycket signaler ifrån. sen är de andra tjejer som kollar mycket också men skiter i dom för jag är inte intresserad ändå.

    ja precis. kollar jag inte ens läget så kan jag gå miste om min stora kärlek. och säger hon nej eller visar tydligt att hon inte är intresserad så går jag bara vidare och slutar att ge henne uppmärksamhet.
    I tråden jag pratar om så nämnde kvinnor att de tränade på gym för enbart kvinnor. Det känns nog bättre för många kvinnor, då män glor på kvinnor som har tajta kläder på sig. Att kvinnor kan glo på män är inte samma sak det.
Svar på tråden Tjejer som stirrar på än.