• LadyViolet

    Grannarnas barn lever rövare

    Jag är nyinflyttad i en hyresrätt. Det är lyhört men första veckan var det tyst efter ca 21 på kvällen. Sen hände något och grannarnas barn (Jag bor högst upp och de våningen under mig), 3 st i 2-3 årsåldern är uppe kvällstid och springer fram och tillbaka, leker och gråter/skriker om vartannat. Som barn gör, fast problemet är att detta pågår till efter 23, inatt till 00.30. Fick 5 timmars sömn inatt
    För det första undrar man varför man låter barnen vara uppe såhär sent?! Visst det har varit påsklov, men kom igen? 


    De är muslimer och kanske har ramadan gjort att de vänt på dygnet också.


    Jag ska självklart gå och prata med dem, för det här kan ju inte vara okej? 


    Någon som haft liknande problem och blivit hjälpt av att kontakta hyresvärden? Eller några andra tips? 


     

  • Svar på tråden Grannarnas barn lever rövare
  • Agdaa

    Ja jag var i samma situation o kontaktade hyresvärden som flyttade på dom. Det var oxå muslimer som inte visste vad barnuppfostran var o de förde ett jävla liv i hela huset o utanför, kastade in grejerna min balkong mm, det var helt orimligt att bo under dom men som tur var så förstod värden

  • LadyViolet

    Ja jag tror jag kommer få kontakta hyresvärden. Jag har pratat med grannarna 3 ggr, men de verkar inte fatta. En kväll körde de igång hög musik 21.30 en vardag och kontrade med att klockan inte var 22 ännu. Ska jag köra igång hög musik 06.30 då och säga att det är ju efter 06? 

    Och nej, de verkar inte fatta att barn ska sova i tid och att man behöver gå ut med barnen så att de får röra sig under dagen. 


    Dessutom sitter hon och pratar i telefon sent på kvällarna så det hörs. Plus har barnvagnar i trapphuset precis bredvid förbudsskylten. De saknar vanligt hyfs. 

  • Anonym (irriterad)

    Vi har precis samma problem, det är också muslimer och de skriker hela tiden. Och föräldrarna bryr sig inte om barnen står och tittar in genom fönsterna på bottenvåningen, och trycker näsan och händerna mot fönsterrutan så att de kan se bättre. Tre familjer har flyttat därifrån. En mamma skrek till ett svenskt barn att "din mamma är en fxxxa". Men för övrigt så pratar de aldrig svenska trots att de har bott här i flera år.

    En pojke använde en spade för att slå sönder kanterna på den asfalterade gångbanan. Och sedan använde han denna till att försöka förstöra ett mindre träd. Då ropade jag på honom från fönstret, men då kom hans mamma som skrek och gapade på mig, men jag förstod inte ett ord. Hur kan hon acceptera att en pojke på 9-10 år går runt med spade och förstör 22.00 på kvällen?

    Och på vintern kastar de snöbollar på fönsterna.Vad blir det av de här barnen när de blir större om de inte får lära sig hur man uppför sig? Jag blir så less.

Svar på tråden Grannarnas barn lever rövare