• Kaga

    Hir många timmar sover dina barn?

    Min 5,5 åring sover mellan 21.15 till 8 på morgonen, för det mesta blir det ganska precis de tiderna. 

    Skulle vara intressant att veta hur andra femåringar sover.

    Min femåring lägger sig mellan 20-21 men det intressanta är hur många timmars sömn det blir, alltså när barnet verkligen somnar. 

    Det blir alltså just under 11 timmars sömn. 

  • Svar på tråden Hir många timmar sover dina barn?
  • Anonym (Jgg)

    Mina yngre gå till sängs 19 men oftast kommer de tillbaka som en fjäder. Men upp ska de 05:45

    de äldre tonåringar säg de

  • Anonym (Johanna)

    Båda mina barn, 6 och 10 lägger sig 19.30 på vardagar och lyssnar på ljudbok 10 respektive 30 minuter. Lillen somnar snabbt så innan 20 och den stora strax efter.
    Helger är de vakna till 20-tiden, samma sak där med ljudbok. Sover till ca 6.30-07, lite olika. Spelar ingen roll hur länge de får vara vakna, de vaknar alltid innan 7. 

  • Anonym (S)

    Mina barn sover länge om vi inte väcker dom. Sover mellan 19:30-9:00. Dom är 9 månader, 1,5 år och 6 år. 

  • Anonym (I)

    Min 4-åring sover 10 timmar på natten och ca 45 min på dagen när han går på förskolan. På helgen sover han inte på dagen och sover oftast en timme längre på morgonen, ibland mer.
    4 månadersbebisen sover oregelbundet men mellan ca 22-07 med lite mat/snutt vid 2 och 4. Och sen ca 3-4 timmar på dagen.

  • Anonym (Py)

    Mina barn, fyra och sju år, sover omkring 10-11 timmar per natt. Sjuåringen har haft samma sovmönster sen hon var omkring tre år. Fyraåringen brukar komma i säng kring 20, men somnar inte genast. Sjuåringen ska lägga sig senast 21 och brukar somna rätt snabbt. De går upp kring 07.

Svar på tråden Hir många timmar sover dina barn?