• wimi

    Sista målet 11 månaders

    Hejsan alla! 
    Jag har en 11 månaders hemma och har en liten fråga. 
    Tidigare har vi alltid gett bebisen en sista välling vid 22-23 i sömnen . Hen har sedan sovit fram till 07. Jag läser att många nu äter sista målet runt 19-20.. så vi tänkte testa det med. Men hur gör ni alla med blöjor? För vi byter blöja vid 22 tiden annars håller den inte hela natten ..och vid blöjbyten vaknar bebisen och måste ha välling för att somna om. Håller era blöjor hela natten från 20- tiden? 

  • Svar på tråden Sista målet 11 månaders
  • BuoBä

    Ge annan mat än välling på kvällen, så blir blöjorna mindre blöta. Eller så fortsätter ni med det som funkar ett tag till och struntar i vad andra gör.

  • MsM84

    Rätt blöja borde funka i ca 12 timmar. Jag upplever att tejpblöjor kan absorbera mer än byxblöjor. Ni kan också prova gå upp en storlek på blöjan.

  • wimi

    Tack för svar. Målet innan dusch och nattning är nödlanda alltid lagad mat. Sedan kör vi välling i sömnen kl 22.. och det är den vi funderar på att testa utan nu.. kanske håller sig blöjan torr då hela natten .. vi får testa 😊

  • Agda90

    Mina barn åt aldrig välling. De åt gröt på kvällen som sista mål vid 19-20 tiden och sedan ny blöja. Den var torr nattetid ganska tidigt. 

Svar på tråden Sista målet 11 månaders