• TonyStark

    Börja jobba efter sjukskrivning men sjuk? Vad gäller??? Nån som vet?

    Hej

    Jag har varit sjukskriven i några månader på heltid och tanken är att börja jobba imorgon på 25%, men jag har blivit förkyld med halsont och feber senaste dagarna och mår skit så kommer inte kunna jobba imorgon som planerat. Är det nån som varit med om det? Vad gör man då? Jag vet att det är försäkringskassan som betalar sjuklönen om man är deltidissjukskriven och blir "vanligt" sjuk men hur funkar det om man inte ens hunnit börja ännu? Samma sak eller? Behöver man intyg direkt för det eller är det som när man blir sjuk när man jobbar heltid och man bara behöver intyg efter 7 dagar? Jag har ju redan intyg att jag är sjukskriven 75% från imorgon men behövs det ett till då för förkylningen för resterande 25%? Känns sjukt krångligt om det är så... Nån som vet o kan hjälpa mig!?? 

  • Svar på tråden Börja jobba efter sjukskrivning men sjuk? Vad gäller??? Nån som vet?
  • Tow2Mater

    Har du haft feber senaste dagarna borde du ju åka till sjukan. I de flesta fall går ju feber över av sig själv inom ett par dygn. Håller febern i sig mer än tre dygn kan det ju vara någon allvarlig infektion.

Svar på tråden Börja jobba efter sjukskrivning men sjuk? Vad gäller??? Nån som vet?