• Anonym (Lamo)

    Lamotrigin, någon som tar den?

    Någon som äter Lamotrigin?
    vad tar ni den för? Hur stor dos äter ni?
    på vilket sätt hjälper den er?

  • Svar på tråden Lamotrigin, någon som tar den?
  • Anonym (Min kille)

    Min kille har bipolär sjukdom och tar lamotrigin för att överbrygga/balansera hans toppar och dalar. Han tycker att det funkar jättebra och har gått på det typ 3 år nu. Man skulle kunna säga att han fick tillbaka sitt liv när han kommit in i medicineringen och justerat den rätt. Han hade haft några riktigt jobbiga år och testade även litium innan lamotriginet men litium funkade inte alls. Han blev illamående och fick svårt att sova och massa konstigt..

    Har du precis börjat ta det eller funderar du på att börja? 

  • Anonym (Lamo)
    Anonym (Min kille) skrev 2024-03-30 20:37:59 följande:

    Min kille har bipolär sjukdom och tar lamotrigin för att överbrygga/balansera hans toppar och dalar. Han tycker att det funkar jättebra och har gått på det typ 3 år nu. Man skulle kunna säga att han fick tillbaka sitt liv när han kommit in i medicineringen och justerat den rätt. Han hade haft några riktigt jobbiga år och testade även litium innan lamotriginet men litium funkade inte alls. Han blev illamående och fick svårt att sova och massa konstigt..

    Har du precis börjat ta det eller funderar du på att börja? 


    QJag är inte bipolär utan har depression. 


    provat antidepp men får för mycket biverkningar så därför pratas det om att testa den? jag e dock skeptisk. 

    vilken dos tar han? Några biverkninga?

  • Anonym (Snurrig i luvan)
    Anonym (Lamo) skrev 2024-03-30 20:33:20 följande:
    Lamotrigin, någon som tar den?

    Någon som äter Lamotrigin?
    vad tar ni den för? Hur stor dos äter ni?
    på vilket sätt hjälper den er?


    Jag är bipolär typ 2.
    Äter totalt 400. 1 varje morgon och på kvällen.
    Tog ett tag att fasa in den. Bästa medicinen@
    Äter också Quetiapin, Circadin.och sertralin
  • Anonym (Lamo)
    Anonym (Snurrig i luvan) skrev 2024-03-30 22:17:56 följande:
    Jag är bipolär typ 2.
    Äter totalt 400. 1 varje morgon och på kvällen.
    Tog ett tag att fasa in den. Bästa medicinen@
    Äter också Quetiapin, Circadin.och sertralin
    på vilket sätt tycker du de är bästa medicinen? och är du säker på att det just är lamotrginet som gör det å inte de andra medicinerna? 
    utveckla gärna på vilket sätt den hjälpt dig? :)
    hoppas ok att jag frågar 🌸🙂
  • Anonym (Alva)

    Jag tog 150mg lamotrigin per dag för depression i flera år slutade för två år sen. Det var en bra medicin men jag fick sömnstörningar av den, precis som dig hade jag testat flera sorters SSRI innan. 

  • Anonym (Bippo2)

    Jag åt lamotrigin i flera åt för bipolär sjukdom typ 2. Åt den som stämningsstabiliserande. Ibland bara den och ibland tillsammans med annan medicin. Den fungerade  bra på mig tills den inte gjorde det. Fick tecken på steven johnson syndrom och fick sluta tvärt. Tog dock två månader innan utslagen läkte efter det. Otäckt! Ont som tusan gjorde det oxå.

Svar på tråden Lamotrigin, någon som tar den?