Inlägg från: Elizza11 |Visa alla inlägg
  • Elizza11

    Antagligen en jättedum fråga 😅

    Ja många hundägare är faktiskt hemma av en eller annan anledning eller tar med sig sin hund om dagarna,  det är vanligt-att hundägare är sjukskrivna, pensionärer, jobbar hemma, har egen firma så hunden kan följa med, osv.
    Eller så lämnar man hunden till ett hunddagis, dagmatte, hundvakt eller så har man någon typ "dogwalker" som går ut med hunden..
    Visst finns det dom som lämnar sina hundar ensamma också, men det är inte det vanligaste..

    Jag själv som är uppväxt med hund längtade efter att skaffa en egen hund så fort jag flyttade hemifrån, men pga mitt skiftjobb som jag hade då så väntade jag i 5 år, tills jag visste att jag kunde vara hemma, innan jag o min man skaffade hund..

    Jag hade kunnat skaffa en hund tidigare, men med tanke på att jag jobbade 8 tim om dagen och var borta 10 tim om dagen så tyckte jag inte det var juste mot hunden..
    Tänk också på att en valp kan du inte lämna ALLS dom första månaderna..

    Kanske det skulle bli bättre för både hunden och dig om du väntar lite, åtm tills du vet var och hur du ska jobba senare..För det kommer inte bara bli jobbigt för hunden, utan du själv kan också mycket väl tycka det skulle vara jobbigt om du var tvungen att lämna din hund ensam.. 

Svar på tråden Antagligen en jättedum fråga 😅