• Apelsinen8

    Avskyr mina svärföräldrar

    Rätt och sagt avskyr min svärmor! 


    vet inte vart jag ska ta mig till?. Men jag avskyr verkligen min svärmor och känner att varje gång jag åker till Norrland så dör en del av min själ och mitt humör går ner i botten. 


    jag och min man har varit tillsammans i 10 år. Och min svärmor har alltid varit ett problem. Problem som har gett resultat i att jag vill inte åka upp till Norrland. 


    hon som person skulle jag beskriva som självupptagen lat egoistisk och nedtryckande framför allt mot sin man. Och hon dominerar hela familjen helatide. stämningen att Komma in i huset är tryckt och min smärtgräns är på Max 2-3 dagar. Sen tynar jag tyvärr bort i depression. hon har såna konstiga regler och har kontrollbehov. men får inte öppna fönstret man får inte laga mat. Själv vägrar hon laga mat så den maten man får är en fryslåda micromat Findus färdiga pasta. 


    hon firar varken födelsedagar eller högtider för att det är för jobbigt. Och i mina 10 år i den här familjen så måste jag höra på hur allt är så jobbigt vi är jobbiga och hennes man är jobbig och alkoholist fast han inte har druckit en droppe på 30 år. 


    har pratar med min man men han kallar mig egoist som inte kan ta allt. Och att jag aldrig åker upp Och hälsar på dom. Han har noll förståelse och nu väntar vi barn. 


    så jag behövde bara spy ut min ilska och sorg. Är det någon mer här som avskyr sina svärföräldrar?  Vad hade ni gjort i min situation? 

  • Svar på tråden Avskyr mina svärföräldrar
  • Anonym (släkten är värst)

    Antingen skiljer man sig över karlns hopplösa släktingar, eller så väntar man ut deras begravning. Att de bor så långt bort minimerar i alla fall problemet, ni kan  alltid skylla på att det är dyrt att åka dit när ni sen har barn.

    Jag väntade ut en svärförälder, det var en arbetsseger men de flesta lever inte i evighet. Ska tillägga att även min man sa att han kände en stor lättnad blandat med sorgen, och det var mer än en gång som det var nära att jag lämnade honom pga den förälderns orimliga härjningar med vårt liv och våra saker.

  • Tobben

    Som jag ser det är det otroligt många kvinnor som har ett osunt kontrollbehov som gör att många omkring dem väljer att bryta eller anpassa sig.
    Din svärmor verkar vara ett sådant exempel.
    Egentligen behöver hon vård, men det kommer hon aldrig att inse.
    Jag vet inte varför detta osunda kontrollbehov är så vanligt, men det är verkligen jobbigt att vara runt sådana personer. Min mor är en sådan person och hon är väldigt jobbig.

  • Anonym (Under)
    Apelsinen8 skrev 2024-03-30 13:08:02 följande:
    Avskyr mina svärföräldrar

    Rätt och sagt avskyr min svärmor! 


    vet inte vart jag ska ta mig till?. Men jag avskyr verkligen min svärmor och känner att varje gång jag åker till Norrland så dör en del av min själ och mitt humör går ner i botten. 


    jag och min man har varit tillsammans i 10 år. Och min svärmor har alltid varit ett problem. Problem som har gett resultat i att jag vill inte åka upp till Norrland. 


    hon som person skulle jag beskriva som självupptagen lat egoistisk och nedtryckande framför allt mot sin man. Och hon dominerar hela familjen helatide. stämningen att Komma in i huset är tryckt och min smärtgräns är på Max 2-3 dagar. Sen tynar jag tyvärr bort i depression. hon har såna konstiga regler och har kontrollbehov. men får inte öppna fönstret man får inte laga mat. Själv vägrar hon laga mat så den maten man får är en fryslåda micromat Findus färdiga pasta. 


    hon firar varken födelsedagar eller högtider för att det är för jobbigt. Och i mina 10 år i den här familjen så måste jag höra på hur allt är så jobbigt vi är jobbiga och hennes man är jobbig och alkoholist fast han inte har druckit en droppe på 30 år. 


    har pratar med min man men han kallar mig egoist som inte kan ta allt. Och att jag aldrig åker upp Och hälsar på dom. Han har noll förståelse och nu väntar vi barn. 


    så jag behövde bara spy ut min ilska och sorg. Är det någon mer här som avskyr sina svärföräldrar?  Vad hade ni gjort i min situation? 


    lider med dig, kunde inte umgås med mina
    Men de dog, kan säga att jag typ log på begravningarna 
    falsk ledsen för frun 
  • Anonym (Hhh)

    Kan ni bo på hotell eller liknande när ni åker dit?

  • Anonym (Hatar)

    Jag hatar min svärmor. Hon är en fruktansvärt vidrig person? alltså på allvar genomvidrig. Jag träffar henne inte, hon får träffa mina barn, men jag vill inte höra talas om häxan och jag njuter för varje månad som går eftersom hon gör min mans liv till ett helvete då hon har krav på precis allt, ingen annan får utföra olika  uppgifter förutom min man. Så han ska åka hem till häxan och stryka hennes gardiner, tvätta hennes lakan, tvätta hennes fönster för ingen annan på hela jorden litar hon på?. Detta tar tid och energi från vår familj? sedan att hon är ett alkat monster och tvingar allt och alla att gå på bolaget åt henne är ett kapitel för sig. Usch. 


     

  • Tobben
    Anonym (Hatar) skrev 2024-03-31 21:09:34 följande:

    Jag hatar min svärmor. Hon är en fruktansvärt vidrig person? alltså på allvar genomvidrig. Jag träffar henne inte, hon får träffa mina barn, men jag vill inte höra talas om häxan och jag njuter för varje månad som går eftersom hon gör min mans liv till ett helvete då hon har krav på precis allt, ingen annan får utföra olika  uppgifter förutom min man. Så han ska åka hem till häxan och stryka hennes gardiner, tvätta hennes lakan, tvätta hennes fönster för ingen annan på hela jorden litar hon på?. Detta tar tid och energi från vår familj? sedan att hon är ett alkat monster och tvingar allt och alla att gå på bolaget åt henne är ett kapitel för sig. Usch. 


     


    Är det verkligen lämpligt att låta dina barn träffa henne?
  • Anonym (Hatar)
    Tobben skrev 2024-03-31 23:25:12 följande:
    Är det verkligen lämpligt att låta dina barn träffa henne?
    Hon är en häxa men är inte alltid full. Mina barn tar inte skada av henne men det umgås aldrig själva heller. Men jag vill inte förhindra mina barn umgänge med denna. Jag ser det mer som att det får lära sig att människor är annorlunda. Detta kan ju betyda att man har en farmor som är sinnessjuk, sånna människor finns liksom också. Bra att lära sig tidigt att sånna finns. Och att mamma inte står ut med henne? detta gör att vi tvingas fira jul två gånger per år?. 
Svar på tråden Avskyr mina svärföräldrar