• Humlan035

    Bryta kontakten

    Jag har sedan något år funderat kring om min mamma i tystnad brutit kontakten med mig eller om det är dags att jag gör det med henne för att känna att ett tyngd lättar ifrån mina axlar. 

    jag har haft uppfattningen om att min mamma inte vill ha kontakt med mig.

    det är snart 10 år sen ja flyttade hemifrån hon ringer mig kanske 3 gånger på ett år då är det bara frågan om ifall ja kan färga hennes hår om ja kommer förbi någon dag, annars är det inte ett dugg intressant med nått i mitt liv eller hur jag mår/ hur det går på jobbet. vi bor i samma kommun och hon har bara kommit hem till mig tillsammans med min pappa då Jag fyllt år inte ens då har det verkat på henne som att hon tycker det är roligt att hälsa på den timmen dom kommit över. Hon och min pappa lever ihop än men han jobbar borta på veckorna 

    sen ett år har jag köpt ett hus 5 km ifrån dom och har fått världens finaste sambo, det har vart renovering av hus och stall här min pappa och sambons föräldrar har vart nyfikna intresserade och delaktiga i allt som hänt här .. men inte min mor pappa har försökt få med henne hit ibland men de går inte varför vet jag inte. kan tillägga att jag velat bättra på mitt och mammas band genom att va förbi då och då en dag tog ja med semlor men hon är precis som att hon bara vill va ifred därför har ja nu kommit till den punkten att hon är sån här helt enkelt alltså tyst och uppfattas obrydd, hon jobbar inte utan sitter hemma sen 20 år tillbaka


    sambon har ju frågat ibland varför inte bara mamma kan hälsa på mig nångång etc vet aldrig vad ja ska svara för min känsla är att hon inte vill och ja jag har försökt upprätthålla en relation men känns som bortkastad tid numera min sambos mamma är mer intesserad av vad som händer i livet och att ha en konversation med mig än min egen mamma bara den tanken är ganska jobbig

  • Svar på tråden Bryta kontakten
  • Zaro

    Det kanske inte är rätt sak att säga och då får du förlåta mig. Men har du frågat din pappa vad det kan röra sig om? Har du syskon och hur är hon isåfall mot dem, eller andra? Kan din mamma vara deprimerad? Om hon suttit hemma sen två decennium tillbaka. Ledsamt oavsett och jag vet hur det är, och det låter klokt att fokusera på det som ger dig något i stort.

Svar på tråden Bryta kontakten