• Anonym (TS)

    Brunt slem vecka 19

    Det kom liiiite brunt slem när jag torkade mig idag och efter gult tjockt slem, som gele typ. Inga andra symtom. Bör man vara orolig?

    Detta är min tredje graviditet och har aldrig blödit en droppe innan! 

  • Svar på tråden Brunt slem vecka 19
  • Ellifant

    Jag blödde när jag vänta min trea första gången i vecka 11 och sista runt v20. alltid färsktblod men bara på pappret när jag torka mig, var inne på koll och de kunde inte hitta orsaken.


    Men de sa att så länge jag inte har ont så är det oftast lugnt. Och är det brunt blod så är det gamalt blod och det kan vara att man har haft sköra slemhinnor. Där emot den gula flytningen kan ju tyda på infektion om den luktar äckligt/ märkligt. om inte så har man ju mycket konstiga flytningar som gravid. 

  • Anonym (TS)
    Ellifant skrev 2024-03-30 02:54:56 följande:

    Jag blödde när jag vänta min trea första gången i vecka 11 och sista runt v20. alltid färsktblod men bara på pappret när jag torka mig, var inne på koll och de kunde inte hitta orsaken.


    Men de sa att så länge jag inte har ont så är det oftast lugnt. Och är det brunt blod så är det gamalt blod och det kan vara att man har haft sköra slemhinnor. Där emot den gula flytningen kan ju tyda på infektion om den luktar äckligt/ märkligt. om inte så har man ju mycket konstiga flytningar som gravid. 


    Luktar inget alls, tycker det gula påminner om slemproppen men vet inte. 
    Har inte ont alls eller så och det kom bara när jag torka mig en gång. Kommer de igen kanske jag ringer ändå om råd på MVC.
Svar på tråden Brunt slem vecka 19