• genovamii

    Grav symtom vecka 8

    Vissa blir oroliga då dem inte får några gravidsymtom, jag var en av dem. 


    Därför vill jag dela med mig av mina gravidsymtom just nu, fram tills idag 7+2 (vecka 8) så har jag enbart haft: 
    - Tröttare än vanligt och kunde behöva en powernap på dagen. 



    - Kissade oftare, kunde vakna på natten och behöva gå på toa eller tidigt på morgonen. 



    - Hungrig och sugen på ALLA sötsaker, har redan gått upp flera kg pga allting jag ätit och tryckt i mig redan. 



    - IDAG började gravid illamåendet, känns som lätt åksjuka/sjösjuka, hoppas det avtar och försvinner igen. Jag är inte redo för något illamående. 


    - LITE doft känsligare, men inte alls mycket. 

    - Känner mig konstant uppblåst.

  • Svar på tråden Grav symtom vecka 8
  • Maymom

    Vad många symptom. Jag var bara illamående och doftkänslig så tidigt. Och utebliven mens då.

  • genovamii
    Maymom skrev 2024-03-24 23:57:24 följande:

    Vad många symptom. Jag var bara illamående och doftkänslig så tidigt. Och utebliven mens då.


    Jaha, du ser vad olika det är jag tycker detta inte är många symtom alls! :)  Men det kanske var en del då haha 
  • halvan

    Jag hade utebliven mens och trötthet som symptom fram till vecka 12 ungefär.

    Inget illamående, inget sug, doftkänsligheten kom ännu senare.. Det är nog långt ifrån alla som får en massa symptom så pass tidigt :)

  • MagganTop

    Jag är i v 20 och har fortfarande inga symtom förutom putande mage. Med mina två andra barn upplevde jag oxå symtomfri men hade foglossning. 

Svar på tråden Grav symtom vecka 8