• Anonym (Besviken)

    Vi kan inte vara med varandra

    Alltså det funkar verkligen inte. Det kan gå 3-4 veckor utan att jag och sambon ens tar på varandra. Vi båda är unga och han visar verkligen aldrig något sexuellt intresse. han vill bara få det klart eller så säger han jag är så trött nu.

    det var verkligen inte såhär i början, och försöker jag så puttar han bort mig. vi är snart inne på 3 år och han lägger över allt på mig om jag bara förklarat mig. Tydligen är jag helt plötsligt jätte dålig. 

    blir verkligen så ledsen när jag bara vill få ordning på allt. 

  • Svar på tråden Vi kan inte vara med varandra
  • Tukt
    Anonym (Besviken) skrev 2024-03-21 23:32:09 följande:
    Vi kan inte vara med varandra

    Alltså det funkar verkligen inte. Det kan gå 3-4 veckor utan att jag och sambon ens tar på varandra. Vi båda är unga och han visar verkligen aldrig något sexuellt intresse. han vill bara få det klart eller så säger han jag är så trött nu.

    det var verkligen inte såhär i början, och försöker jag så puttar han bort mig. vi är snart inne på 3 år och han lägger över allt på mig om jag bara förklarat mig. Tydligen är jag helt plötsligt jätte dålig. 

    blir verkligen så ledsen när jag bara vill få ordning på allt. 


    Om ni fortfarande är unga och inte krånglat in er i en massa med huslån, barn, hundar och parmiddagar, så kan det ju vara läge att bara avsluta.
    Är man lite insnärjd i en massa måsten är det svårare, och då kan det vara värt att försöka jobba på det. Men det kräver att man verkligen vill, och att man får hjälp, exempelvis av en terapeut.
    Men om inte, så måste din partner förstå allvaret. Att det nu står det och väger med ett avslut, om ni inte båda... eller framför allt han då, tar tag i det. 
    Relationer är svårt. Och man måste investera en hel del för att det ska fungera.
  • Anonym (Hmm)

    Ta ett allvarligt snack med honom och fråga om han vill jobba för att förbättra relationen, utan press eller dömanden. Bara ta in hans svar. Om han inte vill eller orkar eller verkar tveksam så gör slut. Det kommer isf inte bli bättre vad du än önskar eller gör.

  • Anonym (Nä)

    Hårt men det kommer aldrig funka om det brister så tidigt i relationen.
    Acceptera och lämna honom. Tyvärr.
    Det är den bittra sanningen, väljer du att stanna så kommer du inse det själv om ett år eller två.
    Så slösa inte ditt liv hjärtat.

  • Anonym (you can do better)

    Är det så i relationen efter bara de åren och utan att ni har barn som stressar så lär det mest bli elände om ni fortsätter.

    För oss tog det 15 år innan vi började bli ens lite irri på varandra.

Svar på tråden Vi kan inte vara med varandra