• Anonym (Man)

    Oförskämd och elak mot sin mor

    Som rubriken lyder. Ett barn som är extremt elak och oförskämd mot sin mor.
    Jag har svårt att förstå varför det är så. Jag och barnets mor har varit tillsammans i flera år så jag vet hur uppfostran och rutiner ser ut. Det är aktiviteter under veckan, enkla rutiner med mat på samma tider varje dag, leker med kompisar här hemma varje vecka. Vad jag kan se så trivs barnet väldigt gott i sin vardag och mår bra.
    Trots detta är han elak mot sin mor. Är det en kompis över så kan han t.ex. kalla sin mamma "fittnylle" bara för att få ett skratt av sin kompis.
    Barnet i fråga är hos sin far varannan helg.
    Varje gång han kommer hem därifrån är det kaos.
    Hans pappa är en "mindre framgångsrik individ" kan vi kalla det. Flera turer i fängelse, kronofogden har beslagtagit lägenhet och bil, mm...
    Känslig punkt för grabben antar jag men ser inte varför det skulle få honom att vilja va så elak mot sin mor som alltid varit där för honom.

  • Svar på tråden Oförskämd och elak mot sin mor
  • Anonym (va)

    Ja det var grovt sagt! Hur reagerar mamman / ni när han säger så?

  • Anonym (G)

    Du har svaret i att han mår dåligt pga pappan har mkt problem i sitt liv. Kanske är pappan sträng och låter honom ej avreagera sig där och därför släpper han ut aggression hos er

  • Anonym (G)

    Kan ju också vara så att pappan pratar illa om mamman öppet framför barnet så att han upprepar detta

  • Anonym (Man)
    Anonym (va) skrev 2024-03-18 09:10:02 följande:

    Ja det var grovt sagt! Hur reagerar mamman / ni när han säger så?


    Säger till honom lugnt när kompisen är med. Vill inte skämma ut honom helt framför sina vänner, även om han förtjänar det.
    Efteråt så måste han sitta ner tillsammans med oss, säga förlåt och upprepa vad det är han säger förlåt för så han verkligen förstår vad han gjort fel.
  • Jemp
    Anonym (Man) skrev 2024-03-18 09:16:56 följande:
    Säger till honom lugnt när kompisen är med. Vill inte skämma ut honom helt framför sina vänner, även om han förtjänar det.
    Efteråt så måste han sitta ner tillsammans med oss, säga förlåt och upprepa vad det är han säger förlåt för så han verkligen förstår vad han gjort fel.
    Och vad säger han om detta? Om grupptryck?
    Beter han sig bara illa med kompisar med?
  • Anonym (Man)
    Anonym (G) skrev 2024-03-18 09:13:27 följande:

    Du har svaret i att han mår dåligt pga pappan har mkt problem i sitt liv. Kanske är pappan sträng och låter honom ej avreagera sig där och därför släpper han ut aggression hos er


    Möjligt. Mitt intryck är att barnet får en iPad och så sitter han där mer eller mindre hela helgen.
  • Anonym (Melker)

    Det kan vara pappan dom är en dålig förebild och ser ner på kvinnor.Sonen tar efter.

  • Anonym (Man)
    Anonym (G) skrev 2024-03-18 09:16:01 följande:

    Kan ju också vara så att pappan pratar illa om mamman öppet framför barnet så att han upprepar detta


    Det vet vi att han gör. Han kallar barnets mor för allt möjligt och säger bl.a. till barnet att "det är mammas fel att du inte kan va mer här". Vilket är rent skitsnack för barnets mor har aldrig sagt nej när pappan frågar om grabben kan va där. Omöjligt för han har aldrig frågat. 🙃

Svar på tråden Oförskämd och elak mot sin mor