• Alexander012

    Butikpersonal

    Hej, vad gör butikskontrollant
    med anmälan om snatteri ? Lämnas det till butiken eller till polisen? Och får ni personal veta om händelsen? 

  • Svar på tråden Butikpersonal
  • Sunflora

    Den lämnas till polisen butikspersonalen kan inte döma en snattare. Troligtvis får du strafföreläggande du kan alltså erkänna och slippa rättegång straffet brukar vara dagsböter. Butikspersonal brukar informeras generellt alltså att chefen säger att det förekommit snatteri och att de ska vara uppmärksamma. 

  • Alexander012

    Tack! Jag har fått böter  , men är orolig om personalen får veta namn känner en där ? tog en hårprodukt för 119kr ,så dumt ,ångest har jag nu . Vill lägga mig ner och dö. Bara de inte fått rapport från butikskontrollant känner en som jobbar där . 

  • Alexander012

    Tack! Jag har fått böter  , men är orolig om personalen får veta namn känner en där ? tog en hårprodukt för 119kr ,så dumt ,ångest har jag nu . Vill lägga mig ner och dö. Bara de inte fått rapport från butikskontrollant känner en som jobbar där . 

  • Dr Nail

    Jag skulle gissa både och. Det måste ju även lämnas till personalen, hur ska de annars hålla koll på en i framtiden?? Och om det behövs kan personalen permabanna en från butiken.

  • Habbe

    Det är klart att butiken får namnet på alla gripna snattade så de vet vilka de ska hålla extra koll på framöver. Snatteri brukar inte vara en engångsföreteelse. 

  • Sanna43
    Habbe skrev 2024-03-17 19:54:37 följande:

    Det är klart att butiken får namnet på alla gripna snattade så de vet vilka de ska hålla extra koll på framöver. Snatteri brukar inte vara en engångsföreteelse. 


    Hjälper väl inte mkt att veta namnet. Man tar ej id på folk som handlar. Då måste de isåfall ja bild ochså på personen och det känns lite väl 
  • Sunflora
    Alexander012 skrev 2024-03-17 19:20:45 följande:

    Tack! Jag har fått böter  , men är orolig om personalen får veta namn känner en där ? tog en hårprodukt för 119kr ,så dumt ,ångest har jag nu . Vill lägga mig ner och dö. Bara de inte fått rapport från butikskontrollant känner en som jobbar där . 


    Vanlig personal brukar inte få sån information men ägaren vet. 
  • Grusibrallan1

    Troligen kommer bilder från övervakningskameran sitta uppe i lunchrummet så att alla i personalen vet att de ska hålla ögonen Öppna för dig och eventuellt kommer du också ser bli bannad från butiken. 

Svar på tråden Butikpersonal