• Calandivaaa

    Svullen lymfkörtel på halsen

    Ja min hon har haft ont i halsen ett par dagar, men äter mat och sånt så inte jätteont säger han. 
    Idag vaknade han upp med ena sidan på halsen jättesvullen. Pratade med 1177 som inte var oroliga, att det kan bli så men att han ska ta det lugnt. 
    Men jag glömde fråga, och hittar inget när man googlar. 
    Ska han gå till skolan imorgon?
    Hur har ni gjort med era barn som fått svullna lymfkörtlar? På ena eller båda sidorna? 🤗

  • Svar på tråden Svullen lymfkörtel på halsen
  • oland4ever

    Nu är jag ju iof sig en vuxen man men min lymfkörtel svullnade upp rejält för någon dryg månad sedan. Ömmade väl inte direkt och jag tog aldrig kontakt med någon läkare. Tänkte väl mer att den skulle gå ner i storlek av sig själv. Fast det var knepigt att raka sig med en stor "bulle" på halsen. Men efter ett par veckor minskade den i storlek och nu är den helt borta. Tog nog en dryg månad innan den var helt borta.

    Tillhör för övrigt dom som väldigt sällan kontaktar läkare och vårdcentral. Tycker vanligtvis att man blir väldigt nonchalant behandlad där. De vill väl vanligtvis bara snabbast möjligt få in nästa patient.  Rynkar på näsan


    Oland4ever @ www.oland4ever.com
  • Maymom

    Jag hade utgått från allmäntillståndet. Lymfkörtlar kan ju vara svullna ett tag. Min son har haft svullna lymfkörtlar i 2 månader nu. Ska snart kolla upp det igen för det verkar inte gå ner av sig själv.

    Sen har jag personligen haft svullen spottkörtel på halsen vilket gjorde väldigt ont. Men det är ju inte lika vanligt hos barn, men inget jag ens visste man kunde få ont av, så kan vara bra att känna till om det inte lägger sig snart.

Svar på tråden Svullen lymfkörtel på halsen