• Wallepool

    Min förra sambo vill komma tillbaka

    jag är osäker på vad jag ska välja. Osäker på vad som är rätt beslut på långsikt. 


    min förra sambo som vi har en gemensam dotter med vill komma tillbaka efter jag har träffat en ny tjej. Jag vet inte riktigt vad jag vill. Hon som jag träffar nu har också barn som jag inte har träffat och är osäker på om jag ska gå tillbaka till min förra sambo eller inte. Min förra sambo säger att hon har ändrat på sig. Det är ca ett halvår sedan jag var tillsammans med min förra sambo. 


    tacksam för hjälp

  • Svar på tråden Min förra sambo vill komma tillbaka
  • blomman 2

    Min erfarenhet är att om det en gång tagit slut så har man förstört något fint som är väldigt svårt att komma tillbaka till,extra svårt om man efter separationen också har varit med andra.
    Förstår tanken att det kan kännas lockande att gå tillbaka då man har barn tillsammans och att man vet vad man går tillbaka till.
    Men, ta en riktig funderare på vad som blir annorlunda den här gången, är det som skavde borta nu? Kan ni acceptera att ni har varit ( kanske bara du) med andra? 


    Vad du än gör så FLYTTA inte ihop!
    Är du inte säker på vad du vill men ändå har känslor kvar för ditt x så börja hellre med att ge er TID och dejta med varandra istället och bo var för sig så ni kan landa i vad som är värt att bygga vidare på.
    Att ta sig tid på varsitt håll och reflektera i lugn och ro är att rekommendera då det finns barn med i bilden som kan bli otrygga( re) ifall ni går av och på för fort i en eventuell framtida försök att hitta tillbaka till varandra.

    Det är lätt att gå tillbaka till det trygga, svårare att flyga ut i det okända och inte veta vad man får?människan tar oftast de enklaste vägarna ..tänkvärt.

  • Ylva34

    Jag har varit med om att obearbetade känslor finns kvar så när den gamle då träffat någon ny så blir den gamles ex avundsjuk, svartsjuk, vill ha den gamle tillbaka. 

    När jag kom in i bilden var det som att han jag blev ihop med blev mer attraktiv för den andre tjejen (som innan haft ett fling? med). Då var hon på som in i bara för jag nu träffade honom. Innan dess var det inte så intressant. Han var förvånad. 

    Det som gjort innan att hon lämnat dig, är det borta nu?

    Du ska vara med den du har känslor för, den du har mest hopp för det kommer gå bra med. Inte gå tillbaka för barnets skull. Många utnyttjar precis vad som helst för att den andre ska gå tillbaka, barnet kan vara ett sådant kort. Tänk dig för. 

Svar på tråden Min förra sambo vill komma tillbaka