• Davidabada

    Våra facebook konton e klonade

    Hej!

    Båda min och sambos konton har blivit klonade det sista året i samband med att vi återställt våra lösenord då vi ej mindes det gamla. För mig tog det cirka 3 månader innan jag märkte att jag hade ett "extra" profil med exakt samma namn som mig på messenger, undrade lite vad fan detta e så jag tryckte på kontot och var inloggad på detta , det var helt tomt! Så till slut på något sätt kommer ej ihåg hur så lyckades jag komma in på det kontots FB profil som också var helt tom.

    Dock så såg jag att det "fake"kontot hade samma tel nr registrerat som mitt riktiga dock var mitt födelsedag med en dag, sedan såg jag att fake kontot var skapat i samband när jag köpte ny mobil att återställde mitt lösenord.(3månader innan) 

    Det konstiga var att ungefär samtidigt som fake kontot var skapat hade jag fått en vän förförfrågan från en gammal arbetskompis till fake kontot! hur kunde han vet att det ens existerade?vi är redan vänner på min riktiga FB , det ska tillläggas att han är lite mysko.

    Så nu 2 veckor sedan hände samma sak med med min sambos konto, hon återställde lösenordet och några efter hade hon ett klonat konto exakt som jag, fast hennes konto var skapat samma dag eller degen efter vi återställde lösenordet , inte 3mån innan som mitt var. Det konstiga med hennes fake konto var att hon hade sitt gamla efternamn på detta som hon bytte 5månader sedan . Är dtta vanligt eller är det min idiot arbetspolare som stalkar oss?

Svar på tråden Våra facebook konton e klonade