• Jess90

    Manliga förskolelärare, överreagerar jag?!

    Vi ska skola in vår yngsta son på samma förskola som hans äldre syskon går. Vår äldsta son går på stora barns avdelningen och vi är väldigt nöjda med förskolan. Min äldsta son började på denna förskola för några månader sedan då vi flyttat till nytt område och jag har inte haft koll på vilka som jobbar på småbarnsavdelningen. Idag fick jag ett mejl från avdelningen som den yngste sonen ska börja på, på denna avdelning arbetar två män och en kvinna. Jag får panik över denna tanke och det känns inte längre bra att han ska börja där. Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag börjar jobba snart och det går så bra för mitt andra barn på förskolan. Har jag rätt till att byta avdelning? Vill inte skapa dålig stämning då jag är så nöjd med förskolan i övrigt men jag vet inte vad jag ska göra.

  • Svar på tråden Manliga förskolelärare, överreagerar jag?!
  • Jess90

    Ja precis m, vet att chansen att någon av de är pedofiler är minimal men det är ändå en större chans när det är en man. Tycker det är konstigt överlag att en man ska jobba på just småbarnsavdelningen och nu är det dessutom två män..

  • Anonym (Förstår inte)

    Jag förstår inte riktigt vad som skulle vara hemskt? När mina söner gick på förskola fanns där bara kvinnliga lärare. Jag hade tyckt det var jättebra med lite manliga föredömen . Särskilt som de tyvärr hade en rätt frånvarande pappa.

    Det är väl bra om de får lite kvinnliga och manliga perspektiv på livet?

  • Anonym (Mamma)

    Du får väl gå och spionera på förskollärararna.
    Vad är du rädd för?

  • Anonym (Hm)

    Vad är det som känns dåligt? Men om du inte vill att ditt barn ska gå där är det ju bara att byta, även om det blir lite bökigt.

  • Postman
    Jess90 skrev 2024-03-14 20:50:48 följande:

    Ja precis m, vet att chansen att någon av de är pedofiler är minimal men det är ändå en större chans när det är en man. Tycker det är konstigt överlag att en man ska jobba på just småbarnsavdelningen och nu är det dessutom två män..


    Äh vilket trams, låter galet nojigt. Men visst kan man säkert byta, det är väl bara att fråga dem. Tänk om din son en dag vill bli förskollärare och föräldrar vill byta för att just han som man har fått jobb där, hur skulle du tänka då? 
  • felicityporter

    Jag förstår inte din oro alls, det är väl jättebra att det även jobbar män i förskolor? Jag hade blivit superglad över det om det vore mina barn, män tenderar ju att vara lättsammare och roligare generellt tycker jag.

  • Anonym (Mamma)

    Det sägs att en av tio pedofiler är kvinnor, hur ska du TS skydda dina barn från dessa?

  • Spucks

    Låter du dina barn inte vara ensamma med sin pappa eller morfar, farfar, morbror, farbor ....?

  • Anonym (Lydia)

    Jag tror att detta risktänkande grundar sig i något slags kontrollbehov, och även fördomar såklart. 

Svar på tråden Manliga förskolelärare, överreagerar jag?!