• Anonym (Kvinnan)

    Hur ofta har ni sex under ägglossningsveckan?

    Ni som försöker bli gravida, hur ofta har ni sex under ägglossningsveckan? 

    Min sambo säger att han vill ha barn, men han säger ofta nej till sex på ägglossnings veckan pga att han är trött/har inte tid. 

    Jag hade helst velat ha sex sju gånger den veckan, men tycker att det ska vara minst tre gånger. Nu har det hänt att sambon bara sagt ja till sex en gång på hela veckan, och då ganska långt från ägglossningen. 

  • Svar på tråden Hur ofta har ni sex under ägglossningsveckan?
  • Anonym (DvD)

    Vill han inte ha sex övrig tid heller? Han vill nog inte ha barn innerst inne.

    Skaffar ni barn så blir du nog en kvinna som tar hand om det själv och sedan klagar här på FL att du får göra allt med hem och barn.

    Efter ett tag lämnar du honom och blir en singelmorsa.

    Bli inte en i mängden här som jagar barn men fel kille. Många här visste nog innan att det inte skulle bli bra. Men förblindade i jakten på barn för att åldern kryper på eller för unga med omogna killar.

    Desperatskaffade barn utan ena eller andra föräldern i sin uppväxt finns det tillräckligt av i världen.

    Men när klockan tickar högt så är det svårt att tänka ibland, lika så när det börjar ticka mot sitt slut.

    Tänk över om han är rätt och fastna inte för länge.

    Lycka till.

  • Anonym (Kim)

    Han vill inte ha barn just nu. Är det verkligen rätt kille för dig? Är ni överens om bli gravida nu? Eller är det du som tjatar! Im du har en gravidönskan så borde du ha koll på frekvensen och hur länge spermier överlever. Det behövs inte sex varje dag även om du tror det. Nej ställ in barnalstrande och bli överens om relationen först. 

  • Anonym (Man)

    För oss "tog det sig" den gången vi hade sex varannan dag under tiden innan & runt ägglossning.
    Gångerna innan hade vi sex varje dag men det blev lite tvingat, alltså man gjorde det för att man ville få resultat. Med varannan dag va båda rejält sugna så det tog bort den där osexiga känslan av att man bara ligger för att man vill ha barn. Tror de flesta som försökt bli gravida under en lite längre tid kan känna igen den känslan.

  • Tecum

    Vi hade sex nästan varje dag under den veckan och hon blev snabbt gravid.
    Det låter som att din kille helst inte vill ha barn just nu.

  • Anonym (Kvinnan)

    Tack för svaren. 
    Jag ska prata med honom idag. 

  • EpicF
    Anonym (Kvinnan) skrev 2024-03-15 08:03:12 följande:

    Tack för svaren. 
    Jag ska prata med honom idag. 


    Om han inte vill ha sex under ägglossningsveckan så är det ett tydligt tecken på att han inte vill barn ännu. Kanske aldrig vill. 
  • Anonym (tjejja)

    Vi har sex varje dag ca 5-6 dagar innan och ett par dagar efter ägglossning. Blivit gravid 2 ggr sen i juli 2023, men tyvärr fått missfall båda gånger. Efter första missfallet tog det 4 månader innan jag kunde detektera ägglossning, blev då gravid på andra försöket, så verkar bli gravid ganska snabbt med den mängden sex. 

  • MsM84

    Antingen vill han inte eller så känner han press för att det är med en särskild mening ni ska h sex och inte för njutningen. Vi har inte gjort något särskilt av det när vi har försökt utan jag har bara tänkt att det är i närheten av ägglossning och därför bra tillfälle att få till det. Dvs inget snack om att ?nu ska vi göra en bebis? som kan kännas lite osexigt.

Svar på tråden Hur ofta har ni sex under ägglossningsveckan?