• ElissaLevin

    Ramla igår kväll vakna av att spy

    Blir så orolig nu då min lilla på 1 år 8 månader ramla från sängen slog i bakhuvudet i golvet hårt ! Jag var inte med i rummet utan de va min man men jag hörde hur de dunsa från golvet. 

    detta var vid 19:15 tiden och runt halv 1 nu på natten vakna han o va ledsen ( vilket han brukar göra ) men så kräktes han också . 


    För säkerhets skull åkte min man in me han till akuten nu då vi har en till hemma så va jag tvungen att stanna men mitt mamma hjärta blir så oroligt !! Kan inte sluta tänka på detta , är de farligt o slå så hårt , kommer han bli sjuk , kommer de hända något med han jag är allmänt en orolig människa av mig spec när de gäller barnen ! :( har nån av er varit med om detta med era barn att dom fått hjärnskakning av Fall ? Tack för svar ! 

  • Svar på tråden Ramla igår kväll vakna av att spy
  • Emala

    Förstår din oro! 
    Hur har det gått? 
    Det var helt rätt att åka till akuten, det kan ju vara hjärnskakning.
    Mina barn har fallit och slagit i huvudet, från sängar och soffor, och på asfalt.
    De har fått bulor, men ingen hjärnskakning.

  • Mortiscia80

    Låter som hjärnskakning, prata med 1177 eller håll utkik efter de symptom ni fått riktlinjer om från läkare. Ni kan ju behöva göra återbesök.

  • ElissaLevin

    Enligt akuten är det inte hjärnskakning! Han kräktes även i bilen på väg dit plus där borta . Så enligt läkaren så sa dom att de måste va riktigt otur att han kanske fått magsjuka. tycker bara de så sjukt att han skulle få magsjuka precis när han ramlat o slagit i huvudet ?.. men enligt dom skulle kräkningar börja ganska snabb efter fallet sa dom o inte efter 5-6 timmar som de va för oss . Blir bara så förvirrad?.. idag har jag haft han hemma . Lite extra trött men i övrigt bra tack i lov !!

Svar på tråden Ramla igår kväll vakna av att spy