• RocketAnnie

    Långdistansförhållande- hur gå vidare

    Precis som jag skrev hur ska man ta det vidare för att leva ett liv tillsammans?

    Vi träffades första gången för 30 år sedan när jag var på resa/jobbi Australien. Det blev inget då men har inte kunnat glömma honom.
    Hittade honom på fb för 5 år sedan och hade bara lite sporadisk kontakt typ god jul. Vi var båda i förhållande.
    I början av 2022 genomgick jag skilsmässa och han var ett fantastiskt stöd för mig. Vi textade mer och mer. Tillslut beslöt jag mig för att åka ner på vinst eller förlust.
    När vi träffades var det som öm jag känt honom i hela mitt liv. Det kändes så naturligt. Och sedan dess har vi varit tillsammans. Har varit nere ett par gånger till. Väntar på att han ska komma til Swe.
    Vi vill ju givetvis leva tillsammans men vet inte hur vi ska få ihop det.
    Hans barn är vuxna och utflugna. Mina är 15 & 18
    Kan nämnas att han är 57 och jag r 54
    Han har ett bra välbetalt jobb i Aus vilket han tror han inte kommer hitta här i Swe.
    Känns lite hopplöst ibland men jag ger inte upp mannen i mitt liv.

  • Svar på tråden Långdistansförhållande- hur gå vidare
  • Anonym (Pia)

    Om ingen vill flytta till den andre så ser jag ingen framtid. 

  • Fjäril kär

    Så länge dina barn bor hemma så kanske ni får tänka ut en kompromiss?  Finns det möjlighet för er båda att jobba på distans?  I så fall kan ju det vara möjligt att "bo" längre perioder hos varandra och på så sätt få mer vardag och mer av ett gemensamt liv ihop.  3 månader tex gör ju stor skillnad mot för nån veckas semester här och där. 
    Kan ju vara bra sätt att också testa ert förhållande i längden. 

    När sen din yngsta tagit studenten och är mindre beroende av dig kanske du kan hyra ut din bostad 1 år tex och testa att bo hos honom. Smart dessutom om det visar sig att ni inte funkar ihop. Då är det bara att åka hem. 

  • RocketAnnie

    Anonym (Pia)

    Det handlar inte om att inte vilja.
    Försöker bara få hjälp med lite logiskt tänkande och förslag.
    Jag klurar på100 olika möjligheter men ibland blir man lite ?blind?

Svar på tråden Långdistansförhållande- hur gå vidare