Idasofia84 skrev 2024-03-20 16:58:44 följande:
Tänkte bara uppdatera att nu har dag 15 gått för oss också? den 12e arbetsdagen. Ff inget svar. Det är faktiskt verkligen en PLÅGA. Och nu börjar jag tro att vårt provrör ligger bakom nåt element i Alvesta eller nåt..
har kontaktat min barnmorska då det står 10-14 dagar men de har heller inte fått nåt svar. Hon sa att det kan vara helt normalt med svarstid upp till tre veckor.
jag uppdaterar sidan där svaret ska finnas ca en gång i kvarten, kollar alla mailkorgar typ en gång i timmen, hoppar högt varje gång telefonen ringer och kollar brevlådan typ tre gånger om dagen.
tänker att nån kanske läser detta i framtiden och kan känna sig lite mindre fjantig än jag gör just nu.
Åh så drygt! Läste på karolinskas sida att det kan ta upp till 16 dagar från att provet tas till svar. För att det är 14 dagar efter provet kommit till lab.
Ska själv göra nipt som kommer skickas till karolinska om några veckor och räknat med att det som längst ska ta 17 dagar, men har ju hoppats på snabbare svar. Men när man läser om ditt provsvar ska jag nog inte hoppas på så snabbt svar.
hoppas du får det imorgon Och allt ser bra ut!