• Anonym (Mamma93)

    Får hon vara med vid umgänget?

    Hej jag har en son på sex månader som inte träffat sin pappa än men jag känner mej inte bekväm runt honom så kan jag då ha min mamma med vid umgänge med sonen? pappan vill absolut inte att min mamma ska vara med o det är därför de inte setts än, kan jag ställa det som krav? Min mamma känner barnet det gör inte han

    Vi har ingen dom och har inte varit till familje rätten och det är inget våld eller missbruk inblandat

  • Svar på tråden Får hon vara med vid umgänget?
  • Anonym (H)

    Låter inte rimligt att kräva nej. Sitter det här i ditt huvud på något sätt? Vad är det som gör att du inte vill att ditt barn träffar sin förälder? 


    Om ni bokar träff på något babylekland med café i något större centrum så kan väl din mamma vara i närheten?

  • Anonym (?)

    Kan ni inte komma överrens om umgänget ta hjälp av familjerätten och sen eventuellt tingsrätten.

  • Anonym (Mamma93)
    Anonym (Nej) skrev 2024-03-11 06:58:50 följande:

    Nej det kan du inte kräva.


    Varför inte då? Jag vill inte träffa han ensam
    Anonym (H) skrev 2024-03-11 07:25:42 följande:

    Låter inte rimligt att kräva nej. Sitter det här i ditt huvud på något sätt? Vad är det som gör att du inte vill att ditt barn träffar sin förälder? 


    Om ni bokar träff på något babylekland med café i något större centrum så kan väl din mamma vara i närheten?


    Jag tycker inte att han verkar ansvarig och lämnade mej när jag var gravid trots riskerna de innebar för fostret
    Anonym (?) skrev 2024-03-11 06:22:10 följande:

    Var ska ni ses?


    Hemma hos mej eller hemma hos min mamma fast hos min mamma ville han inte men jag vill inte träffa han ensam
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma93) skrev 2024-03-11 08:37:02 följande:
    Varför inte då? Jag vill inte träffa han ensam
    Anonym (H) skrev 2024-03-11 07:25:42 följande:

    Låter inte rimligt att kräva nej. Sitter det här i ditt huvud på något sätt? Vad är det som gör att du inte vill att ditt barn träffar sin förälder? 


    Om ni bokar träff på något babylekland med café i något större centrum så kan väl din mamma vara i närheten?


    Jag tycker inte att han verkar ansvarig och lämnade mej när jag var gravid trots riskerna de innebar för fostret
    Hemma hos mej eller hemma hos min mamma fast hos min mamma ville han inte men jag vill inte träffa han ensam
    1 - ta kontakt med familjerätten
    2- Du kan ha vem som helst hemma hos dig, han kan inte styra över det. Men fundera på vad konsekvenserna blir. Om du säger att han får träffas sin son hemma hos dig om din mamma är där.
  • olof 45
    Anonym (Mamma93) skrev 2024-03-11 08:37:02 följande:
    Varför inte då? Jag vill inte träffa han ensam
    Anonym (H) skrev 2024-03-11 07:25:42 följande:

    Låter inte rimligt att kräva nej. Sitter det här i ditt huvud på något sätt? Vad är det som gör att du inte vill att ditt barn träffar sin förälder? 


    Om ni bokar träff på något babylekland med café i något större centrum så kan väl din mamma vara i närheten?


    Jag tycker inte att han verkar ansvarig och lämnade mej när jag var gravid trots riskerna de innebar för fostret
    Hemma hos mej eller hemma hos min mamma fast hos min mamma ville han inte men jag vill inte träffa han ensam
    Lämnade dig under graviditeten och du tycker att det utgjorde risker för fostret?

    Må så vara, men handen på hjärtat, är det inte mest hömnd du sysslar med?

    Om det inte är våld eller missbruk med i bilden så kan ju han gå till familjerätten och få dom på umgänge, och nej, de kommer inte stipulera att din mamma ska vara med. Kanske inte ens du själv!

    Sätt nu barnets bästa i första rummet, och sluta straffa pappan för att han itne ville ha en relation med dig. 
  • Anonym (Alexandra)

    Alltså, kände ni inte varandra innan du blev gravid? Du pratar om honom som om han vore en fullkomlig främling, men du valde ju ändå att skaffa barn med honom..? 

  • Jemp

    Ni kanske kan ha någon utomstående med som kan vara mer neutral än din mamma? 

  • Mrs Moneybags

    Det är klart du kan ha din mamma där. Om han är intresserad av att träffa sin son så får han acceptera att du kanske har någon hemma hos dig samtidigt. Det är inget han kan kräva att du ska vara ensam hemma. 

    Det är upp till honom om han vill träffa sitt barn eller inte. Tids nog kan barnet hälsa på honom ensam, men det dröjer eftersom han bara är sex månader nu. 

Svar på tråden Får hon vara med vid umgänget?