• Lolo474

    Vuxna livet verkar vara allt annat än perfekt här på familjeliv

    Jag har ingen aning om hur jag hamnade på familjeliv som 20 åring. Men jag tycker det är minst sagt intressant att läsa om kvinnor och mäns historier och erfarenheter om diverse saker. Det gör mig lite rädd - om jag får säga det själv, att "växa upp" då det verkar vara en hel del elände. Eller ja, nu hänger inte alla vuxna människor på familjeliv och allas liv är definitiv inte ett elände heller, men ändå. Otrohet, svek, vuxenmobbning, ja allt verkar vara fullt normalt här. Hur mår ni ens? På riktigt? Förstår att livet inte alltid är perfekt, men ändå, kom igen!

  • Svar på tråden Vuxna livet verkar vara allt annat än perfekt här på familjeliv
  • Anonym (A)

    Skönt att leva själv utan en massa krav från partners (som ändå inte är trogna) och barn som åldrar en i förtid med alla krav.

  • Anonym (Det är oftast när något inte är bra som skriver inlägg.)

    Men det är ju oftast så att man skriver frågor eller att få stöd när något inte är bra.
    När allt är på topp startar man ju trådar för att skriva, jag vill bara säga att allt är bra och jag är lycklig utan man skriver när man vill fråga något eller undrar över något eller vill ha stöd.

  • Tyra myra

    Tyvärr är det inte så vanligt att det skrivs positiva trådar. De som ger positiva kommentarer blir ofta angripna av negativa skribenter.

    Vi kanske skulle testa en tråd som beskriver hur underbart det är att vara vuxen Solig

  • Tukt

    Att fråga hur folk mår på Familjeliv är lite som att gå till väntrummet på akuten och fråga "Hur känns det?".

  • Anonym (villov)

    Håller med dig. Tror inte många vuxna (inkl mig själv) stannar upp och faktiskt börjar känna efter vad de känner. Många ångar nog på tills det helt plötsligt tar stopp. Vuxenlivet är inte ett elände hela tiden, men det kan vara komplext många ggr. Du ska inte vara rädd för att bli äldre, finns många roliga saker med det också.

  • Anonym (inte säkert)

    Tror inte alla som skriver här är hjälpsökande, tror inte heller att alla som svarar är negativa troll. Men man kan inte heller säga att FL representerar ett tvärsnitt av befolkningen.  Det finns allt ifrån professionella som vill dela med sig av sin erfarenhet till de som bar vill uttrycka sin pessimism och bitterhet.

    Man måste sålla i trådarna och svaren. Det är också klokt att inte ge sig in i diskussioner med pessimisterna och bittermandlarna. Gör man detta så kan man få ut något av att vara här inne.

    Det vore uppfriskande om någon startade trådar med enkla tips på vardagsproblem

  • Freddie K

    Jag har lärt mig under de snart fem åren jag har hängt här att många mår inte bra. Man hamnar här av en anledning, sen kanske man mår bättre, men stannar ändå kvar här. Sen har jag märkt att det finns faktiskt bra folk här också som det går att prata med på riktigt. Vissa av de har blivit goda vänner till mig, så klientelet varierar. Man får nog ta det med en liten klackspark. 


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Vuxna livet verkar vara allt annat än perfekt här på familjeliv