• Rose abc

    är nätdejting säker?

    Hej!
    Är en 40årig kvinna med en lite familj. Har varit singel på ett tag, när jag jag väl bestämde mig för att ge kärleken en ny chans gick det inte så bra. Det var då en kollega som jag var mycket attraherad av, trodde att han var det också. Det var han nog men det blev inget.
    Hur som helst har jag tänkt skapa en profil och börja dejta online, det tyckte mina vänner att det var på tiden. Men fick kalla fötter när jag googlade lite om säkerheten når man dejtar online. Det står mycket om att några särskilt kvinnor har blivit stalkade, obehagliga historier. Sedan såg jag den där dokumentären om stalkning på nätdejting. 


    Är försiktig vad gäller namn och privata info, men en riktig bild måste man ha tyvärr. (Risken att stalkaren fotogooglar).

    Hur gör ni för att träffa folk? Snålla säg inte krogen för jag har inte ork att gå ut sent på kvällarna lägg till att jag är usel på att flörta.
    Det känns som att jag kommer aldrig att hitta nån, det finns många singlar men online och där känner jag mig osäker. 


    Har aldrig tänkt att det ska vara så svårt, är så trevlig,smart och ser bra ut. (Hade svårt att släppa in någon tidigare och ville inte riktig vara med någon)Men nu när jag vill verkar det som att det är förbi.

    /En av flera

  • Svar på tråden är nätdejting säker?
  • Anonym (Lis)

    Idioter och stalkers kan man ju träffa var som helst, på Ica, på krogen, på vägen hem, på bussen.
    Likaså kan man ju träffa någon att dejta var som helst men chanserna ökar såklart i vissa miljöer, tex online, men går ju att hitta olika aktiviteter som kan öka chansen att träffa nån med samma intressen.

    Du kanske behöver gå och prata med någon om din oro då den verkar var lite i största laget.

  • felicityporter

    Jag tycker du oroar dig alldeles för mycket. Du kan ju faktiskt dö i en bilolycka imorgon men du sätter dig säkert i bilen trots det, eller hur?

    Nätdejta du, släpp din oro men var självklart försiktig med vem du träffar och var.

    Jag träffade faktiskt min nuvarande pojkvän på Messenger av alla ställen. Han skickade en random vänförfrågan och vi pratade varje dag i två månader innan jag till sist blev övertalad att träffa honom IRL. Vi har varit tillsammans i 9 månader nu. ☺️

  • Anonym (Längtar)
    felicityporter skrev 2024-03-05 00:55:56 följande:

    Jag tycker du oroar dig alldeles för mycket. Du kan ju faktiskt dö i en bilolycka imorgon men du sätter dig säkert i bilen trots det, eller hur?

    Nätdejta du, släpp din oro men var självklart försiktig med vem du träffar och var.

    Jag träffade faktiskt min nuvarande pojkvän på Messenger av alla ställen. Han skickade en random vänförfrågan och vi pratade varje dag i två månader innan jag till sist blev övertalad att träffa honom IRL. Vi har varit tillsammans i 9 månader nu. ☺️


    Roligt att det gick bra för dig. 🌸 Behöver nog våga, inte så lätt dock.
  • Anonym (Ligger något i det)

    Jag tycker ändå att oron är ganska befogad. Inte just att någon skulle stalka dig via din bild, däremot finns det många riktigt sjuka människor där ute. Självklart ska du dejta om du vill, men glöm inte att tänka på din säkerhet, alltså att kolla upp personen noga innan ni ses, inte ses hemma första dejten, berätta för någon var och när du ska träffa personen osv.

  • Anonym (H)

    Ett tips är att kolla lexbase och att personen bor ensam och inte med en kvinna innan ni ses. Lätt att hitta folk idag om du har ålder, stad och förnamn. Detta har jag gjort innan varje dejt jag gått på. Inte råkat ut för något mer än några allmänt knepiga män. Det kommer man inte undan tyvärr. 

  • Anonym (Loppan)

    Finns väl alltid en risk, var man än träffar någon.

  • Anonym (Ligger något i det)
    Anonym (Loppan) skrev 2024-03-05 12:28:33 följande:

    Finns väl alltid en risk, var man än träffar någon.


    Visst, men oftast har du mer koll på personer du träffar irl eftersom ni redan har en koppling till varandra. Förutom krogen då, men det var ju TS inte intresserad av.
  • OlleSQ

    Träffade min fru på Mötesplatsen för 18 år sen. Blev sambos för 8 år sen och gifte oss för 3år sen.


     

Svar på tråden är nätdejting säker?